|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim İlke Ve Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET DOĞANAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim programının tanımını, öğelerini ve önemini açıklar. Öğretim amaçlarının önemini, sınıflamasını ve amaç yazmada dikkat edilecek unsurları açıklar. Bilişsel/Duyuşsal/Devinimsel alanda, belirtilen bir konuda istenen düzeye uygun kazanımlar oluşturur. İçeriği öğretim için düzenlemenin temel ilkelerini ve önemini anlayabilir. Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri açıklayabilir. Öğrenme-Öğretme strateji ve modellerini açıklayabilir. Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. Öğretimde kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklayabiir Üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklayabilir. Öğretimde araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini açıklayabilir. Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir. Edindiği öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak uygun bir ders planlar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Program geliştirme, öğretim ve öğretim süreciyle ilgili temel kavramlar, günlük, yıllık ders planı yapabilme, içerik seçimi ve düzenlemesi. Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilgisi, öğretim amaçlarına uygun materyal seçimi, ölçme ve değerlendirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar (Sistem Olarak Eğitim, Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Program Geliştirme,….) |
Doğanay (2007), s. 2-34 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
2 |
Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi |
Doğanay (2007), s. 38-79 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
3 |
Öğretim Amaçlarına Uygun İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi |
Doğanay (2007), s. 84-125 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
4 |
Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları |
Doğanay (2007), s. 130-156, 216-273 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
5 |
Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları |
Doğanay (2007), s. 130-156, 216-273 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
6 |
Yöntem seçimini etkileyen faktörler |
Doğanay (2007), s. 162-209 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
7 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Doğanay (2007), s. 162-209 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt,uygulama |
|
8 |
Arasınav ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Doğanay (2007), s. 162-209 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt,uygulama |
|
10 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Doğanay (2007), s. 162-209 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt,uygulama |
|
11 |
Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Öğretimi |
Doğanay (2007), s. 280-327 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt,uygulama |
|
12 |
Sınıf Ortamının Öğretim İçin Düzenlenmesi |
Doğanay (2007), s. 334-357 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt,uygulama |
|
13 |
Öğretimin Planlanması ve uygulanması |
Doğanay (2007), s. 334-357 |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt,uygulama |
|
14 |
Öğretimin Planlanması ve uygulanması |
Doğanay (2007), s. 334-357 |
Tartışma, değerlendirme |
|
15 |
Dönemin Değerlendirilmesi |
Dersle ilgili konuları gözden geçirme |
Tartışma, değerlendirme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doğanay, Ahmet (Editör) (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Arslan, Mehmet (Editör) (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Demirel, Özcan (2003). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Demirel Özcan (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Küçükahmet, Leyla (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
Sönmez, Veysel (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Tan, Şeref (2006). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Varış, Fatma (1996). Eğitimde program geliştirme teoriler teknikler. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık
Yılmaz, Hasan ve Sünbül, Ali Murat (2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Konya: Çizgi Kitabevi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
0 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
2 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
3 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
2 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|