Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anlatım Becerileri |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI209 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu derste öğrenciler, etkili iletişim için beceriler kazanır Konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını öğrenir Görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı etkin iletişim için hem teorik hem de pratik becerilerin kazandırılması, konuşma hazırlanması ve sunumunda temel teşkil eden tüm aşamaların öğretilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı uzun sunumlar hazırlayıp ve sunum yapmak, iş görüşmesi ortamlarında, sosyalleşmede, telefon konuşmalarında, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme, toplantılar düzenleme ve bunun yanı sıra özgeçmiş ve başvuru formu yazma |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 & R2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Speaking in public |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
2 |
Ethics in public speaking |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
3 |
Listening |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
4 |
Organizing the body of speech |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
5 |
Beginning and ending the speech |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
6 |
Using language |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
7 |
Using visual aids |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Araştırma, sunu hazırlama |
Sunu |
|
9 |
Outlining the speech |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
10 |
Delivery |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
11 |
Informative speeches |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
12 |
Persuasive speeches |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
13 |
Methods of persuasion |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
14 |
Speech on special occasions |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
15 |
Genel tekrar |
Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık |
Ders anlatımı/ sunum/ tartışma |
|
16/17 |
Final |
Araştırma, sunu hazırlama |
Sunu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
1 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
2 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
2 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
2 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
2 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
2 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
2 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
3 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
3 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
2 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
2 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
2 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
1 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
1 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
2 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|