Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anlatım Becerileri

Dersin Kodu : YDI209

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu derste öğrenciler, etkili iletişim için beceriler kazanır
Konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını öğrenir
Görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı etkin iletişim için hem teorik hem de pratik becerilerin kazandırılması, konuşma hazırlanması ve sunumunda temel teşkil eden tüm aşamaların öğretilmesidir.

Dersin İçeriği : Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı uzun sunumlar hazırlayıp ve sunum yapmak, iş görüşmesi ortamlarında, sosyalleşmede, telefon konuşmalarında, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme, toplantılar düzenleme ve bunun yanı sıra özgeçmiş ve başvuru formu yazma

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 & R2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Speaking in public Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
2 Ethics in public speaking Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
3 Listening Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
4 Organizing the body of speech Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
5 Beginning and ending the speech Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
6 Using language Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
7 Using visual aids Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
8 Arasınav Araştırma, sunu hazırlama Sunu
9 Outlining the speech Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
10 Delivery Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
11 Informative speeches Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
12 Persuasive speeches Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
13 Methods of persuasion Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
14 Speech on special occasions Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
15 Genel tekrar Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/ sunum/ tartışma
16/17 Final Araştırma, sunu hazırlama Sunu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bradbury, A. (2006). Başarılı Sunum Becerileri. London: Philadelphia : Kogan Page. (Elektronik)
 Davidson, J. (2003). Topluluk Önünde Konuşma Kılavuzu . John Wiley & Sons. (Elektronik)
 Dowis, R. (2000). Unutulan Büyük Konuşma Sanatı : Nasıl yazmalı? Nasıl Sunmalı? New York : AMACOM. (Elektronik)
 Lucas, S. (1998). Topluluk Önünde Konuşma Sanatı. (6th Ed.). Boston: McGraw Hill.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 1
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 2
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 2
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 2
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 2
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 2
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 2
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 3
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 3
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 2
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 2
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 2
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 1
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 1
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 2
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 82
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.28
Dersin AKTS Kredisi: 3