Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I

Dersin Kodu : YDI205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN
Doç.Dr. ZUHAL AKÜNAL OKAN
Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dil öğretimini temel kavram ve ilkelerini ayırt eder.
Dil öğretim kuram ve metodlarını listeler.
Farklı ortamlara uygun dil öğretme yöntemlerini seçerek uygular
Dil öğretme yöntemlerinin bağlı bulunduğu yaklaşımları ayırt eder
Farklı yöntemlere bağlı teknikleri tanır ve kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin İngilizce dersinde kullanılması gereken yaklaşım, teknik ve yöntemleri kullanabilmeleri, metodların bağlantılı olduğu yaklaşımların farkına varmaları ve uygulamarına yansıtabilmeleri

Dersin İçeriği : Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarınınn tanımları ve ayrımları Davranışçılık Bilişselcilik Yapısalcılık Sosyal yapısalcılık Klasik yöntem Direkt yöntem İşitsel sözel yöntem Sessiz yöntem Telkin yöntemi Toplulukla öğrenme yöntemi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dil öğretiminin kısa tarihçesi, yaklaşım, yöntem ve teknik Okuma Etkileşimsel tartışma
2 Davranışçılık Okuma Etkileşimsel tartışma
3 Bllişselcilik Okuma Etkileşimsel tartışma
4 Yapısalcılık Okuma Etkileşimsel tartışma
5 Sosyal yapısalcılık Okuma Etkileşimsel tartışma
6 Dil öğretiminide humanizm Okuma Etkileşimsel tartışma
7 gramer çeviri yöntemi Okuma Etkileşimsel tartışma
8 Vize Tekrar Yazılı sınav
9 Direkt yöntem Okuma Etkileşimsel tartışma
10 Audio-lingual yöntem Okuma Etkileşimsel tartışma
11 Sessiz öğretme yöntemi Okuma Etkileşimsel tartışma
12 Suggestopedia Okuma Etkileşimsel tartışma
13 Toplulukla öğrenme yöntemi Okuma Etkileşimsel tartışma
14 Tekrar- Ödev teslimi Okuma Etkileşimsel tartışma
15 Tekrar Okuma Etkileşimsel tartışma
16/17 Final Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford:UP.
 Refer to Internet Websites: www.aitech.ac.jp/iteslj/links,www.tefl.net, www.eslcafe.com,etc
 Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP
 Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 3
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 3
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 3
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 2
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 3
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 3
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 3
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 3
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 0
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 1
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5