Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN Doç.Dr. ZUHAL AKÜNAL OKAN Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dil öğretimini temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. Dil öğretim kuram ve metodlarını listeler. Farklı ortamlara uygun dil öğretme yöntemlerini seçerek uygular Dil öğretme yöntemlerinin bağlı bulunduğu yaklaşımları ayırt eder Farklı yöntemlere bağlı teknikleri tanır ve kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin İngilizce dersinde kullanılması gereken yaklaşım, teknik ve yöntemleri kullanabilmeleri, metodların bağlantılı olduğu yaklaşımların farkına varmaları ve uygulamarına yansıtabilmeleri |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarınınn tanımları ve ayrımları
Davranışçılık
Bilişselcilik
Yapısalcılık
Sosyal yapısalcılık
Klasik yöntem
Direkt yöntem
İşitsel sözel yöntem
Sessiz yöntem
Telkin yöntemi
Toplulukla öğrenme yöntemi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslik |
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
3 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
2 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
3 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
3 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
1 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|