Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngiliz Edebiyatı 1

Dersin Kodu : YDI215

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADNAN BİÇER
Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ
Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER

Dersin Öğrenme Kazanımları : kısa hikaye ve romanları anlar ve zevkle okur,
kısa hikaye ve roman arasındaki farkları belirler,
edebi terimleri tanımlar,
edebi eserler içerisinde edebi sanatların önemini kavrar ve örneğin, metafor, ironi, sembol gibi terimlerin eser içerisinde anlamı nasıl okuyucuya taşıdığının farkına varır.
ileri ve akademik düzeydeki metinlerdeki kelimeleri öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI216 İngiliz Edebiyatı 2

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere edebi terimleri tanıtmak Öğrencilere edebi türleri (kısa hikaye, şiir, roman, drama) tanıtmak Öğrencileri edebi metinleri okuma konusunda teşvik etmek Öğrencileri edebi metinler hakkında yorum yazmaya teşvik etmek

Dersin İçeriği : Bu derste edebi terimlerin ne olduğu ve edebi metinler içinde nasıl kullanıldıkları öğretilir. Öğrencilere edebi türler tanıtılır ve analizler yapılır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Edebiyatın tanımlanması ve kısa hikayenin ne olduğunun açıklanması Edebiyat ve kısa hikaye tanımlarını araştırma Beyin fırtınası ve düz anlatım
2 Kısa hikaye: “A Day´s Wait” ( Ernest Hemingway) Edebi terimler: yer-zaman, çatışma "A Day´s Wait" hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve yer-zaman ve çatışma terimlerini araştırma Düz anlatım, tartışma
3 Kısa hikaye: “Hearts and Hands” ( O´Henry) Edebi terimler: ironi ve karakterizasyon “Hearts and Hands” hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve ironi ve karakterizasyon terimlerini araştırma Düz anlatım, tartışma
4 Kısa hikaye: “Story of an Hour” ( Kate Chopin) Edebi terimler: epifani (tezahür), ironi, yer-zaman “Story of an Hour” hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve epifani (tezahür), ironi ve yer-zaman terimlerini araştırma. Düz anlatım, tartışma
5 Kısa hikaye: “Priscilla in the Pond” ( John Savage) Edebi terimler: bakış açısı, yer-zaman "Priscilla in the Pond" hikayesini okuma, sorularını cevaplama, bakış açısı, yer-zaman terimlerini araştırma ve hikayeyi başka bir bakış açısıyla yazma. Düz anlatım, tartışma
6 Kısa hikaye: “Scarlet Ibis” ( James Hurst) Edebi terimler: sembol, karakterizasyon, yer-zaman “Scarlet Ibis” hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve sembol, karakterizasyon, ve yer-zaman terimlerini araştırma. Düz anlatım, tartışma
7 Kısa hikaye: “Later” ( Michael Foster) Edebi terimler: anafikir, bakış açısı “Later” hikayesini okuma, sorularını cevaplama, ve anafikir ve bakış açısı terimlerini araştırma Düz anlatım, tartışma
8 Vize Sınavı Vize sınavına kadar incelenen hikaye ve edebi terimlerin tekrarı Yazılı sınav
9 Kısa hikaye: “Thank You, M´am” (Langston Hughes) Edebi terimler: karakterizasyon, anafikir, düzanlam, çağrışım “Thank You, M´am” hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve karakterizasyon, anafikir, düzanlam, ve çağrışım terimlerini araştırma.Yazarın hayatıyla hikaye arasında bağlantı kurma. Düz anlatım, tartışma
10 Romanın tanımı, roman türleri, ve kısa hikaye ve roman arasındaki farklılıklar. Romanın tanımı, roman türleri, ve kısa hikaye ve roman arasındaki farklılıkları araştırma Düz anlatım, tartışma
11 Romandan alıntı: "Moby Dick" (Herman Melville) Edebi terimler: olay örgüsü, dönüm (doruk) noktası. "Moby Dick" romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Düz anlatım, tartışma
12 Romandan alıntı: "A Tale of Two Cities" (Charles Dickens) Edebi terimler: karakterizasyon, sembol. "A Tale of Two Cities" romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Düz anlatım, tartışma
13 Romandan alıntı: "The Grapes of Wrath" (John Steinbeck) Edebi terimler: karakterizasyon, yazım stili, mood, tone. "The Grapes of Wrath" romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Düz anlatım, tartışma
14 Öğrencilerin kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi Öğrencilerin kendi seçtikleri romandan alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Düz anlatım, tartışma
15 Öğrencilerin kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi Öğrencilerin kendi seçtikleri romandan alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Düz anlatım, tartışma
16/17 Final Sınavı Final sınavına kadar incelenen hikaye/roman ve edebi terimlerin tekrarı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Wales, K. (2011). A Dictionary of Stylistics, 3rd edition.United Kingdom: Pearson
 Abrams, M. H. (ed.) The Norton Anthology of English Literatuıre, 6th edition. New York: W. W. Norton& Company
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 8 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 5
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 0
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 0
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 0
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 0
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 0
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 0
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 0
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 2
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 3
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 0
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 0
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 5
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 1
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 0
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 5 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 107
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.28
Dersin AKTS Kredisi: 4