|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngiliz Edebiyatı 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI215 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADNAN BİÇER Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
kısa hikaye ve romanları anlar ve zevkle okur, kısa hikaye ve roman arasındaki farkları belirler, edebi terimleri tanımlar, edebi eserler içerisinde edebi sanatların önemini kavrar ve örneğin, metafor, ironi, sembol gibi terimlerin eser içerisinde anlamı nasıl okuyucuya taşıdığının farkına varır. ileri ve akademik düzeydeki metinlerdeki kelimeleri öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI216 İngiliz Edebiyatı 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere edebi terimleri tanıtmak
Öğrencilere edebi türleri (kısa hikaye, şiir, roman, drama) tanıtmak
Öğrencileri edebi metinleri okuma konusunda teşvik etmek
Öğrencileri edebi metinler hakkında yorum yazmaya teşvik etmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste edebi terimlerin ne olduğu ve edebi metinler içinde nasıl kullanıldıkları öğretilir. Öğrencilere edebi türler tanıtılır ve analizler yapılır. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Edebiyatın tanımlanması ve kısa hikayenin ne olduğunun açıklanması |
Edebiyat ve kısa hikaye tanımlarını araştırma |
Beyin fırtınası ve düz anlatım |
|
2 |
Kısa hikaye: “A Day´s Wait” ( Ernest Hemingway)
Edebi terimler: yer-zaman, çatışma |
"A Day´s Wait" hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve yer-zaman ve çatışma terimlerini araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Kısa hikaye: “Hearts and Hands” ( O´Henry)
Edebi terimler: ironi ve karakterizasyon |
“Hearts and Hands” hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve ironi ve karakterizasyon terimlerini araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Kısa hikaye: “Story of an Hour” ( Kate Chopin)
Edebi terimler: epifani (tezahür), ironi, yer-zaman |
“Story of an Hour” hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve epifani (tezahür), ironi ve yer-zaman terimlerini araştırma. |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Kısa hikaye: “Priscilla in the Pond” ( John Savage)
Edebi terimler: bakış açısı, yer-zaman |
"Priscilla in the Pond" hikayesini okuma, sorularını cevaplama, bakış açısı, yer-zaman terimlerini araştırma ve hikayeyi başka bir bakış açısıyla yazma. |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Kısa hikaye: “Scarlet Ibis” ( James Hurst)
Edebi terimler: sembol, karakterizasyon, yer-zaman |
“Scarlet Ibis” hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve sembol, karakterizasyon, ve yer-zaman terimlerini araştırma. |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Kısa hikaye: “Later” ( Michael Foster)
Edebi terimler: anafikir, bakış açısı |
“Later” hikayesini okuma, sorularını cevaplama, ve anafikir ve bakış açısı terimlerini araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Vize Sınavı |
Vize sınavına kadar incelenen hikaye ve edebi terimlerin tekrarı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kısa hikaye: “Thank You, M´am” (Langston Hughes)
Edebi terimler: karakterizasyon, anafikir, düzanlam, çağrışım |
“Thank You, M´am” hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve karakterizasyon, anafikir, düzanlam, ve çağrışım terimlerini araştırma.Yazarın hayatıyla hikaye arasında bağlantı kurma. |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Romanın tanımı, roman türleri, ve kısa hikaye ve roman arasındaki farklılıklar. |
Romanın tanımı, roman türleri, ve kısa hikaye ve roman arasındaki farklılıkları araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Romandan alıntı: "Moby Dick" (Herman Melville)
Edebi terimler: olay örgüsü, dönüm (doruk) noktası.
|
"Moby Dick" romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Romandan alıntı: "A Tale of Two Cities" (Charles Dickens)
Edebi terimler: karakterizasyon, sembol. |
"A Tale of Two Cities" romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Romandan alıntı: "The Grapes of Wrath" (John Steinbeck)
Edebi terimler: karakterizasyon, yazım stili, mood, tone. |
"The Grapes of Wrath" romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Öğrencilerin kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi |
Öğrencilerin kendi seçtikleri romandan alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Öğrencilerin kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi |
Öğrencilerin kendi seçtikleri romandan alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına kadar incelenen hikaye/roman ve edebi terimlerin tekrarı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Wales, K. (2011). A Dictionary of Stylistics, 3rd edition.United Kingdom: Pearson
Abrams, M. H. (ed.) The Norton Anthology of English Literatuıre, 6th edition. New York: W. W. Norton& Company
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
5 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
0 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
0 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
0 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
0 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
2 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
3 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
1 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
4 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
5 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 107 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|