Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Psikolojisi

Dersin Kodu : MB 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramların ilişkilerini söyler.
Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini yazar/söyler/seçip işaretler.
Yaşla birlikte farklı gelişim alanlarında görülen değişimleri örnekler vererek açıklar.
Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini açıklar.
Öğrenmenin ne olduğunu tanımlar
Öğrenmeyi etkileyen faktörleri yazar/söyler/seçip işaretler.
Klasik ve edimsel koşullanmanın ilkelerini bu iki öğrenme türünü birbiri ile karşılaştırarak açıklar.
Gözleyerek öğrenmenin ilkelerini açıklar.
Gözleyerek öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında nasıl kullanılabileceğini söyler/gösterir.
Öğretmenlerin Bilgiyi İşleme Kuramını sınıf ortamında nasıl kullanabileceklerini açıklar.
Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının eğitim-öğretim sistemindeki önemini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanımını, çalışma alanlarını, gelişimle ilgili temel kavramları, gelişimin ilkelerini, gelişim kuramlarını, gelişimin farklı alanlarını (fiziksel bilişsel duygusal...), öğrenme ve öğretimle ilgili farklı kuramları ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri kavrayabilme.

Dersin İçeriği : Eğitim ve psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevi, öğrenme ve gelişim psikolojisindeki temel kavramlar, gelişim alanları, öğrenme teorileri, bu teorilerin öğretme sürecine etkisi, etkili öğrenme faktörleri ve bunların sınıftaki öğrenme sürecine etkisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitim psikolojisinin kapsamı, The scope of educational psychology, yok , none , Beyin fırtınası, tartışma, düz anlatım yok Beyin fırtınası, tartışma, düz anlatım
2 Gelişim psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
3 Fiziksel gelişim,, Anlatım, soru cevap tartışma, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
4 Kişilik gelişimi, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
5 Ahlak gelişimi, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
6 Öğrenme psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
7 Öğrenmeyi etkileyen etmenler ve öğrenme modellerine giriş, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 Klasik koşullanma, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
10 Edimsel koşullanma, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
11 Sosyal öğrenme kuramı, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
12 İnsancıl Kuram Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
13 Gestalt kuramı, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
14 Bilgiyi işleme kuramı, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
15 Yapılandırmacılık, Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım, soru cevap tartışma
16/17 Final sınavı Sınava çalışma Test sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ergin, H. ve Yıldız, A. (2010) Gelişim Psikolojisi, Ankara, Nobel Yayın.Yeşilyaprak B. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA. Eğitim psikolojisi ile ilgili internet siteleri ve makaleler. Kaya, A. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA. Yıldırım, İ. (2008) Eğitim Psikolojisi, Anı yayıncılık. Senemoğlu, Nuray (1997). Gelim ve Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık. Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 14 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 0
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 0
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 0
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 0
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 0
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 0
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 0
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 0
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 0
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 0
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 0
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 79
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.16
Dersin AKTS Kredisi: 3