|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Psikolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramların ilişkilerini söyler. Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini yazar/söyler/seçip işaretler. Yaşla birlikte farklı gelişim alanlarında görülen değişimleri örnekler vererek açıklar. Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini açıklar. Öğrenmenin ne olduğunu tanımlar Öğrenmeyi etkileyen faktörleri yazar/söyler/seçip işaretler. Klasik ve edimsel koşullanmanın ilkelerini bu iki öğrenme türünü birbiri ile karşılaştırarak açıklar. Gözleyerek öğrenmenin ilkelerini açıklar. Gözleyerek öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında nasıl kullanılabileceğini söyler/gösterir. Öğretmenlerin Bilgiyi İşleme Kuramını sınıf ortamında nasıl kullanabileceklerini açıklar. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının eğitim-öğretim sistemindeki önemini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanımını, çalışma alanlarını, gelişimle ilgili temel kavramları, gelişimin ilkelerini, gelişim kuramlarını, gelişimin farklı alanlarını (fiziksel bilişsel duygusal...), öğrenme ve öğretimle ilgili farklı kuramları ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri kavrayabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim ve psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevi, öğrenme ve gelişim psikolojisindeki temel kavramlar, gelişim alanları, öğrenme teorileri, bu teorilerin öğretme sürecine etkisi, etkili öğrenme faktörleri ve bunların sınıftaki öğrenme sürecine etkisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitim psikolojisinin kapsamı, The scope of educational psychology, yok , none , Beyin fırtınası, tartışma, düz anlatım |
yok |
Beyin fırtınası, tartışma, düz anlatım |
|
2 |
Gelişim psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
3 |
Fiziksel gelişim,, Anlatım, soru cevap tartışma, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
4 |
Kişilik gelişimi, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
5 |
Ahlak gelişimi, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
6 |
Öğrenme psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
7 |
Öğrenmeyi etkileyen etmenler ve öğrenme modellerine giriş, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Klasik koşullanma, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
10 |
Edimsel koşullanma, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
11 |
Sosyal öğrenme kuramı, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
12 |
İnsancıl Kuram |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
13 |
Gestalt kuramı, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
14 |
Bilgiyi işleme kuramı, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
15 |
Yapılandırmacılık, |
Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme |
Anlatım, soru cevap tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava çalışma |
Test sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ergin, H. ve Yıldız, A. (2010) Gelişim Psikolojisi, Ankara, Nobel Yayın.Yeşilyaprak B. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA. Eğitim psikolojisi ile ilgili internet siteleri ve makaleler. Kaya, A. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA. Yıldırım, İ. (2008) Eğitim Psikolojisi, Anı yayıncılık. Senemoğlu, Nuray (1997). Gelim ve Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık. Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
0 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
0 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
0 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 79 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|