Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Okuma Ve Yazma II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI112 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MÜNİRE GÜL SEKİTMEZ BİÇER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri öğrenir. öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki metinleri okuyup, anlayıp, fikir yürütüp tartışabilir. öğrenci kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşabilir. öğrenci okumuş olduğu metinlerden yola çıkarak kendi fikir ve yorumlarını da ekleyerek makale yazabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri ileri düzey ve akademik metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek bunun yanısıra yazma becerilerini geliştirerek okudukları herhangi bir kaynaktan yola çıkarak farklı türlerde makale yazabilmelerini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders içerisinde önceden belirlenen metinler gerekirse kelime ve içerik bazında incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okunmuş olan metinlerin konu ve türünden de yola çıkarak öğrencilerin yazacağı makale konusu belirlenir ve üzerinde fikir alışverişi yapılır. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derskilleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Karşılaştırma makalesi
(tekrar)
|
İlgili metinleri gözden geçirip tartışma |
Beyinfırtınası düz anlatım |
|
2 |
Tartışma makalesi(tekrar)
|
İlgili metinleri gözden geçirip tartışma |
Beyinfırtınası düz anlatım |
|
3 |
Fikir makalesi
İçerik ve organizasyonu
|
ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması |
Beyin Fırtınası düzanlatım |
|
4 |
Fikir makalesi
İçerik ve organizasyonu
|
ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması |
Beyin Fırtınası düzanlatım |
|
5 |
Birebir Çalışma |
Birebir Çalışma |
Birebir Çalışma |
|
6 |
Tartışma makalesi |
ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması |
Beyin Fırtınası düzanlatım |
|
7 |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
|
10 |
Tartışma makalesi |
ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması |
Beyin Fırtınası düzanlatım |
|
11 |
Fikir makalesi |
ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması |
Beyin Fırtınası düzanlatım |
|
12 |
Fikir makalesi |
ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması |
Beyin Fırtınası düzanlatım |
|
13 |
Özet yazma |
ödev |
beyin Fırtınası düz anlatım |
|
14 |
Özet yazma |
ödev |
Beyin Fırtınası düzanlatım |
|
15 |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
|
16/17 |
Final |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
4 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
3 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
2 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
2 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
2 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
2 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
2 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
3 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|