Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sözcük Bilgisi

Dersin Kodu : YDI110

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Akademik sözcüklerin özel tanımını öğrenir
Anahtar sözcükleri öğrenir
Anahtar fiilleri öğrenir
Anahtar sıfatları öğrenir
Akademik İngilizcede kullanılan fiilleri tanır
Metafor ve deyimleri tanır
Academic sözcük ve fiil bileşimlerini tanır
Edat cümleciklerini öğrenir
fiil ve edatları öğrenir
İsim ve edatları öğrenir
Gerçekler, kanıt ve verilerle ilgili kullanılan akademik sözcükleri öğrenir
Eğitim ile ilgili kullanılan sözcükleri öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin akademik sözcük bilgilerini ve deyim gibi akademik metinlerde karşılaşacakları sözcüklerle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği : Başlıca akademik sözcükler, sıfatlar, zarflar, deyimler, sıfat ve isim bileşenleri, sabit ifadelerin öğrenilmesi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel tanıtım Önerilen kaynaktan okuma İkili ve grup çalışması
2 Anahtar sözcükleri öğrenme Konu ile ilgili araştırma Proje yazımı
3 Anahtar fiilleri öğrenme Fiillerle hikaye yazma Grup çalışması ve proje yazımı
4 Anahtar sıfatları öğrenme Sıfatlarla bir konuda kısa bir yazım çalışması Grup çalışması ve proje yazımı
5 Anahtar zarfları öğrenme Kısa bir şiir yazma Grup çalışması ve proje yazımı
6 Akademik İngilizce de öbeksi eylem fiilleri Akademik metinlerden öbeksi eylem fiilleri belirleme Proje yazımı için ikili çalışma
7 Birçok anlamda kullanılan sözcükler Farklı metinler okuyarak kelimelerin farklı anlamlarını bulma Grup çalışması
8 Arasınav Daha önce öğrenilen sözcüklerin tekrarı Yazılı sınav
9 İsim ve bileşen kelimeler Kelimelerin listesini ve birlikte kullanılan sözcükleri belirleme Grup çalışması
10 Sıfat ve isim bileşimlleri Farklı akademik metinlerden sıfat ve birlikte kullanılan isimleri bulma Grup çalışması
11 Fiil ve bileşik kullanılan isimler Fiili ve birlikte kullanılan isimleri bulma Grup çalışması
12 Sabit deyimler, isim ve edatlar Akademik metinleri tarayarak sabit ifadeler, isim ve edatları bulma Bulmaca hazırlama
13 Araştırma ile ilgili kullanılan sözcükler Bir makale okuyarak araştırma ile ilgili kullanılan sözcükler İkili çalışma
14 Eğitimle ilgili kullanılan sözcükler Eğitimle ilgili bir makale okuyarak eğitimle ilgili kullanılan sözcükleri araştırma İkili çalışma
15 Tartışma konularında kullanılan sözcükler Tartışma konularını ilgilendiren makaleler okuyarak ilgili sözcükleri bulmak Proje hazırlama
16/17 Final Daha önce öğrenilen sözcüklerin tekrarı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Önerilen ders kitabı, internet kaynakları ve ders notları
 Michaeel McCarthy and Felicity O´Dell tarafından yazılan Academic Vocabulary in Use kitabı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 4
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 0
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 1
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 2
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 0
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 1
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 1
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 2
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 0
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 0
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 3
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 1
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 2
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 4
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 4
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 3
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 3
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2