Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sözcük Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI110 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akademik sözcüklerin özel tanımını öğrenir Anahtar sözcükleri öğrenir Anahtar fiilleri öğrenir Anahtar sıfatları öğrenir Akademik İngilizcede kullanılan fiilleri tanır Metafor ve deyimleri tanır Academic sözcük ve fiil bileşimlerini tanır Edat cümleciklerini öğrenir fiil ve edatları öğrenir İsim ve edatları öğrenir Gerçekler, kanıt ve verilerle ilgili kullanılan akademik sözcükleri öğrenir Eğitim ile ilgili kullanılan sözcükleri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilerin akademik sözcük bilgilerini ve deyim gibi akademik metinlerde karşılaşacakları sözcüklerle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Başlıca akademik sözcükler, sıfatlar, zarflar, deyimler, sıfat ve isim bileşenleri, sabit ifadelerin öğrenilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel tanıtım |
Önerilen kaynaktan okuma |
İkili ve grup çalışması |
|
2 |
Anahtar sözcükleri öğrenme |
Konu ile ilgili araştırma |
Proje yazımı |
|
3 |
Anahtar fiilleri öğrenme |
Fiillerle hikaye yazma |
Grup çalışması ve proje yazımı |
|
4 |
Anahtar sıfatları öğrenme |
Sıfatlarla bir konuda kısa bir yazım çalışması |
Grup çalışması ve proje yazımı |
|
5 |
Anahtar zarfları öğrenme |
Kısa bir şiir yazma |
Grup çalışması ve proje yazımı |
|
6 |
Akademik İngilizce de öbeksi eylem fiilleri |
Akademik metinlerden öbeksi eylem fiilleri belirleme |
Proje yazımı için ikili çalışma |
|
7 |
Birçok anlamda kullanılan sözcükler |
Farklı metinler okuyarak kelimelerin farklı anlamlarını bulma |
Grup çalışması |
|
8 |
Arasınav |
Daha önce öğrenilen sözcüklerin tekrarı |
Yazılı sınav |
|
9 |
İsim ve bileşen kelimeler |
Kelimelerin listesini ve birlikte kullanılan sözcükleri belirleme |
Grup çalışması |
|
10 |
Sıfat ve isim bileşimlleri |
Farklı akademik metinlerden sıfat ve birlikte kullanılan isimleri bulma |
Grup çalışması |
|
11 |
Fiil ve bileşik kullanılan isimler |
Fiili ve birlikte kullanılan isimleri bulma |
Grup çalışması |
|
12 |
Sabit deyimler, isim ve edatlar |
Akademik metinleri tarayarak sabit ifadeler, isim ve edatları bulma |
Bulmaca hazırlama |
|
13 |
Araştırma ile ilgili kullanılan sözcükler |
Bir makale okuyarak araştırma ile ilgili kullanılan sözcükler |
İkili çalışma |
|
14 |
Eğitimle ilgili kullanılan sözcükler |
Eğitimle ilgili bir makale okuyarak eğitimle ilgili kullanılan sözcükleri araştırma |
İkili çalışma |
|
15 |
Tartışma konularında kullanılan sözcükler |
Tartışma konularını ilgilendiren makaleler okuyarak ilgili sözcükleri bulmak |
Proje hazırlama |
|
16/17 |
Final |
Daha önce öğrenilen sözcüklerin tekrarı |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
4 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
0 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
1 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
2 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
1 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
1 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
2 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
1 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
2 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
4 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
3 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
3 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|