Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sözlü İletişim Becerileri II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU Prof.Dr. ERDOĞAN BADA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler otantik İngilizce konuşmalarını anlar. Öğrenciler İngilizce konuşmada akıcılık kazanır. Öğrenciler çeşitli konuşma stillerini geliştirir. Öğrenciler halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders öğrencilerin:
Otantik İngilizce konuşmalarını anlayabilmelerini
İngilizce konuşmada akıcılık kazanabilmeyi
Çeşitli konuşma stillerini geliştirebilmeleri
Halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirmesini amaçlar.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Iletişim odaklı tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi konuşma; resmi ve gayri resmi dil, bilgilendirici ve ikna edici sunumlar; supra-segmental özellikleri (perde, vurgu ve ezgi); görsel-işitsel öğelerin kullanımı (Tepegöz, power point, poster) ve teknikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 & R2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sokakta yaşayan insanlar: Evsizler, sokak çocukları, bu insanlara yardım yöntemleri. |
- |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
2 |
Alışkanlıklar: Titiz bir insan mısınız? Çevrenizde sizin gibi titiz insanlar var mı? Böyle insanlarla yaşamak ister misiniz? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
3 |
Göç: Göçmenlerin yeni geldikleri ülkede karşılaştıkları zorluklar nelerdir? Bir yerde yabancı olmak nasıl bir duygudur? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
4 |
Meslekler: İnsanlar bir mesleği sadece yaşamlarını sürdürmek için mi yapmalılar? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
5 |
Film gösterimi ve tartışma. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
6 |
Şiir: Şiir ve tartışma. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
7 |
Yaşlılık: Çevrenizdeki yaşlı insanlar nelerle meşgul olurlar? Hayatlarını nasıl daha eğlenceli hale getirebilirler? Genç insanlar yaşlılar için neler yapabilir? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
8 |
Vize sınavları. |
|
|
|
9 |
Film gösterimi ve tartışma. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
10 |
Yaşam: Boşa harcanmış hayatlar, pişmanlıklar, yıkılan hayaller. Bunlardan kaçınmak için kendimiz ve sevdiklerimiz için ne yapmalıyız? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
11 |
Para: Para mutluluk getirir mi? Büyük miktarda para kazansanız ne yaparsınız? Sağlığımızın ne kadar önemli olduğunun farkında mıyız? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
12 |
Beslenme: Sağlıklı beslenme nedir? Ne yiyorsunuz? Sağlıklı bir diet uygulamzsak ne olur? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
13 |
Film gösterimi ve tartışma. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
14 |
Yaşam: Problem yaratan komşularınız var mı? Komşularınızdan memnun musunuz? Komşuluğun artıları ve eksileri nelerdir? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
15 |
Teknoloji: Teknoloji yaşantımızı nasıl etkiliyor? Teknolojinin artı ve eksileri nelerdir? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavları. |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
3 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
4 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
2 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
3 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
3 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
4 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
4 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
3 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
3 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
2 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
2 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
2 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
3 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|