Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bağlamsal Dilbilgisi II

Dersin Kodu : YDI102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilerin anlam odaklı İngilizce dilbilgisi dersinde dili kullanma becerilerini geliştirir.
Öğrencilerin ilgili hedef yapının geçtiği söylemlerde dilbilgisi analizi ve değerlendirmeleri yapar.
Öğrencilerin üzerinden geçilen hedef dilbilgisi yapıları hakkında bilincini uyandırmak ve kendilerine olan güvenlerini artırma hedefler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI101 Bağlamsal Dilbilgisi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dil öğretmeni yetiştirme alanında, İngilizce dilbilgisini konuşma ve yazmada etkili kullanabilmek.

Dersin İçeriği : Söz öbekleri, ad ve özellikleri, eylem ve özellikleri, sıfat ve özellikleri, zarf ve özellikleri, edat ve özellikleri, tamamlayıcılar, her konu sonunda sınıfa getirilen otantik metin üzerinden dilbilgisi yapılarının analizi ve yorumlanması.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R-1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Söz öbekleri ve dizim kuralları Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
2 Söylem ve öbekler Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
3 Ad öbekleri Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
4 Söylem içerisindeki ad öbekleri Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
5 Söylem içerisindeki ad öbekleri Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
6 Söylem içerisinde sıfat öbekleri analizi Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
7 Söylem içerisinde sıfat öbekleri analizi Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
8 Ara Sınav Tekrar Tek oturumlu sınav
9 Ara Sınavı Gözden Geçirme Öğrenciler dersi veren öğretim elemanı ile ara sınavdaki performanslarını değerlendirirler. Tartışma
10 Zarf ve zarf öbekleri Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
11 Zarf ve zarf öbekleri Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
12 Söylem içerisinde zarf öbekleri analizi Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
13 Edat ve edat öbekleri ve söylem içerisinde edat öbekleri analizi Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
14 Söylem içerisinde edat öbekleri analizi Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
15 Ders Tekrarı ve Yansıtması Students and the instructor of the course make summary of the units covered during semester. Students do ask for further explanation or clarification. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
16/17 Final Sınavı Tekrar Tek oturumlu sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lobeck, A. (2000). Discovering grammar. New York: OUP.
 Kolln, M. (2003). Rhetorical Grammar. Longman. (Course book of the previous term)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 2
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 3
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 3
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 2
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 2
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 3
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 4
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 3
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 2
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 3
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 2
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 3
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 4
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 3
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 5
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4