Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bağlamsal Dilbilgisi II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin anlam odaklı İngilizce dilbilgisi dersinde dili kullanma becerilerini geliştirir. Öğrencilerin ilgili hedef yapının geçtiği söylemlerde dilbilgisi analizi ve değerlendirmeleri yapar. Öğrencilerin üzerinden geçilen hedef dilbilgisi yapıları hakkında bilincini uyandırmak ve kendilerine olan güvenlerini artırma hedefler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI101 Bağlamsal Dilbilgisi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dil öğretmeni yetiştirme alanında, İngilizce dilbilgisini konuşma ve yazmada etkili kullanabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Söz öbekleri, ad ve özellikleri, eylem ve özellikleri, sıfat ve özellikleri, zarf ve özellikleri, edat ve özellikleri, tamamlayıcılar, her konu sonunda sınıfa getirilen otantik metin üzerinden dilbilgisi yapılarının analizi ve yorumlanması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R-1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Söz öbekleri ve dizim kuralları |
Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
2 |
Söylem ve öbekler |
Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
3 |
Ad öbekleri |
Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
4 |
Söylem içerisindeki ad öbekleri |
Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
5 |
Söylem içerisindeki ad öbekleri |
Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
6 |
Söylem içerisinde sıfat öbekleri analizi |
Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
7 |
Söylem içerisinde sıfat öbekleri analizi |
Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
8 |
Ara Sınav |
Tekrar |
Tek oturumlu sınav |
|
9 |
Ara Sınavı Gözden Geçirme |
Öğrenciler dersi veren öğretim elemanı ile ara sınavdaki performanslarını değerlendirirler. |
Tartışma |
|
10 |
Zarf ve zarf öbekleri |
Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
11 |
Zarf ve zarf öbekleri |
Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
12 |
Söylem içerisinde zarf öbekleri analizi |
Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
13 |
Edat ve edat öbekleri ve söylem içerisinde edat öbekleri analizi |
Öğrenciler sınıfa ders kitabında tayin edilmiş konuyu hazırlanıp gelirler. Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
14 |
Söylem içerisinde edat öbekleri analizi |
Öğrenciler ilgi konu ile ilgili otantik metni bulup analiz yapmak üzere sınıfa getirirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
15 |
Ders Tekrarı ve Yansıtması |
Students and the instructor of the course make summary of the units covered during semester. Students do ask for further explanation or clarification. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Tekrar |
Tek oturumlu sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
2 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
2 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
2 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
4 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
3 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
2 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
3 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
2 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
4 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
3 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
5 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|