|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramları (eğitim, öğretim,öğrenme vb.) tanımlar Eğitimle ilgili temel kavramlar arasındaki farklılıkları kavrar Öğretmenlik mesleğini, meslekleşme koşullarını ve özelliklerini kavrar Öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri açıklar Eğitimin psikolojik,sosyal,ekonomik, felsefi ve hukuksal temellerini analiz eder Eğitimde ve öğretimde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar Türk eğitim sistemindeki yeni eğilimleri kavrar Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
4 |
Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
5 |
Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken mesleki ve kişisel özellikler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
6 |
Okul ve sınıf ortamı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
7 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
8 |
Ara sınav ve ödev teslimi |
Sınava hazırlık ve bireysel çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
10 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
11 |
Yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
12 |
Kitle iletişim araçları ve eğitim |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
13 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
14 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
15 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı ve ödev teslimi |
Sınava hazırlık ve bireysel çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erden,M.(2011). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi
Saylan,N.(2008). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara:Anı Yayıncılık
Tanrıöğen,A.;Sarpkaya,R.(2009).Eğitim Bilimine Giriş, Ankara:Anı Yayıncılık
Sönmez,V.(2009). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara: Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
0 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
0 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
0 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
1 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|