Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Bilimine Giriş

Dersin Kodu : MB 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitimle ilgili temel kavramları (eğitim, öğretim,öğrenme vb.) tanımlar
Eğitimle ilgili temel kavramlar arasındaki farklılıkları kavrar
Öğretmenlik mesleğini, meslekleşme koşullarını ve özelliklerini kavrar
Öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri açıklar
Eğitimin psikolojik,sosyal,ekonomik, felsefi ve hukuksal temellerini analiz eder
Eğitimde ve öğretimde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar
Türk eğitim sistemindeki yeni eğilimleri kavrar
Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
4 Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
5 Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken mesleki ve kişisel özellikler Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
6 Okul ve sınıf ortamı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
7 Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
8 Ara sınav ve ödev teslimi Sınava hazırlık ve bireysel çalışma Yazılı sınav
9 Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
10 Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
11 Yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
12 Kitle iletişim araçları ve eğitim Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
13 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
14 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
15 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
16/17 Final sınavı ve ödev teslimi Sınava hazırlık ve bireysel çalışma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Erden,M.(2011). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi Saylan,N.(2008). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara:Anı Yayıncılık Tanrıöğen,A.;Sarpkaya,R.(2009).Eğitim Bilimine Giriş, Ankara:Anı Yayıncılık Sönmez,V.(2009). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara: Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 0
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 0
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 0
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 0
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 0
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 0
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 0
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 0
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 0
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 0
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 0
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 1 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2