|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir. |
ders kitaplarının ve uygun makalelerin araştırılması |
beyin fırtınası , düz anlatım |
|
2 |
Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme.
Otobiyografinin ögeleri |
tahmin etme, ön okuma, geçmiş bilgiler ve kelime çalışmaları |
kelime çalışması, metinlerden bilgi çıkarma.
otobiyografik metinlerdeki karakter,teknik ve tema gibi özelliklerin incelenmesi. |
|
3 |
okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Giriş paragarafı ve anafikir cümlesi. yazma konularının belirlenmesi |
kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme.
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları.
|
kelime anlamlarını bağlamdan çıkarma, cevapları metindeki bilgilerle destekleme.
Anafikir cümlesini geliştirip, giriş paragrafları yazma.
|
|
4 |
okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme.
anafikir cümlesini örneklerle destekleyip sonuç yazma
|
kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme.
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları.
|
paragrafları yorumlayıp, cevapları metindeki bilgilerle desteklemek.
anafikir cümlesini geliştirerek örnekleyip sonuçlandırma.
|
|
5 |
okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme.Sebep sonuç makaleleri
|
kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme.
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları.
|
bağlamdan kelime anlamı çıkarma,metindeki sembolleri inceleme.Sebep sonuç makalesi yazma
|
|
6 |
okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Avantaj dezavantaj makalesi yazma |
kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme.
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları.
|
kelime anlamlarını bağlamdan çıkartma,başkasının fikrini yorumlama, avantaj dezavantajları değerlendirme,ikna edici cümleler yazma.
Avantaj ve dezavantaj makalesi yazma.
|
|
7 |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar
|
Yazılı sınav |
|
9 |
okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. karşılaştırma makalesi yazma
|
kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme.
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. |
yazarın desteklediği bakış açısını belirleme.
karşılaştırma makalesi yazma
|
|
10 |
okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. karşılaştırma makalesi yazma
|
kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme.
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. |
yazarın desteklediği bakış açısını belirleme.
karşılaştırma makalesi yazma |
|
11 |
okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Açıklama makalesi yazma |
kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme.
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. |
Destekleyici fikirleri ana fikirlerle bağdaştırma. Açıklamaları geliştirip Açıklama makalesi yazma |
|
12 |
okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme.
Betimleme dilini kullanma
|
kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme.
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. |
Paragrafın betimsel dilini analiz etme.
betimleme makalesi yazma
|
|
13 |
okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme.
Tartışma makalesi yazma
|
kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme.
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. |
Tartışma dilini analiz etme. Tartışma makalesi yazma. |
|
14 |
Tartışma makalesi |
öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları.
|
Tartışma makalesi yazma |
|
15 |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
Birebir çalışma |
|
16/17 |
Final |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
0 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
2 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
3 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
2 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
3 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
3 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|