Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Okuma Ve Yazma I

Dersin Kodu : YDI111

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MÜNİRE GÜL SEKİTMEZ BİÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri öğrenir.
öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki metinleri okuyup, anlayıp, fikir yürütüp tartışabilir.
öğrenci kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşabilir.
öğrenci okumuş olduğu metinlerden yola çıkarak kendi fikir ve yorumlarını da ekleyerek makale yazabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri ileri düzey ve akademik metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek bunun yanısıra yazma becerilerini geliştirerek okudukları herhangi bir kaynaktan yola çıkarak farklı türlerde makale yazabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği : Ders içerisinde önceden belirlenen metinler gerekirse kelime ve içerik bazında incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okunmuş olan metinlerin konu ve türünden de yola çıkarak öğrencilerin yazacağı makale konusu belirlenir ve üzerinde fikir alışverişi yapılır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 derskilleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir. ders kitaplarının ve uygun makalelerin araştırılması beyin fırtınası , düz anlatım
2 Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Otobiyografinin ögeleri tahmin etme, ön okuma, geçmiş bilgiler ve kelime çalışmaları kelime çalışması, metinlerden bilgi çıkarma. otobiyografik metinlerdeki karakter,teknik ve tema gibi özelliklerin incelenmesi.
3 okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Giriş paragarafı ve anafikir cümlesi. yazma konularının belirlenmesi kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. kelime anlamlarını bağlamdan çıkarma, cevapları metindeki bilgilerle destekleme. Anafikir cümlesini geliştirip, giriş paragrafları yazma.
4 okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. anafikir cümlesini örneklerle destekleyip sonuç yazma kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. paragrafları yorumlayıp, cevapları metindeki bilgilerle desteklemek. anafikir cümlesini geliştirerek örnekleyip sonuçlandırma.
5 okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme.Sebep sonuç makaleleri kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. bağlamdan kelime anlamı çıkarma,metindeki sembolleri inceleme.Sebep sonuç makalesi yazma
6 okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Avantaj dezavantaj makalesi yazma kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. kelime anlamlarını bağlamdan çıkartma,başkasının fikrini yorumlama, avantaj dezavantajları değerlendirme,ikna edici cümleler yazma. Avantaj ve dezavantaj makalesi yazma.
7 Birebir çalışma Birebir çalışma Birebir çalışma
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. karşılaştırma makalesi yazma kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. yazarın desteklediği bakış açısını belirleme. karşılaştırma makalesi yazma
10 okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. karşılaştırma makalesi yazma kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. yazarın desteklediği bakış açısını belirleme. karşılaştırma makalesi yazma
11 okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Açıklama makalesi yazma kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. Destekleyici fikirleri ana fikirlerle bağdaştırma. Açıklamaları geliştirip Açıklama makalesi yazma
12 okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Betimleme dilini kullanma kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. Paragrafın betimsel dilini analiz etme. betimleme makalesi yazma
13 okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Tartışma makalesi yazma kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. Tartışma dilini analiz etme. Tartışma makalesi yazma.
14 Tartışma makalesi öğretmene teslim edilmek üzere yazma konuları. Tartışma makalesi yazma
15 Birebir çalışma Birebir çalışma Birebir çalışma
16/17 Final Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cohen & Miller (2004) Northstar İleri düzey okuma ve yazma ders kitabı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 12 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 0
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 0
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 0
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 0
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 0
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 0
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 2
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 3
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 2
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 3
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 3
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 2 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 112
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.48
Dersin AKTS Kredisi: 4