Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Etkili İletişim Becerileri

Dersin Kodu : YDI113

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MÜNİRE GÜL SEKİTMEZ BİÇER
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : İletişimin tanımını ve farklı iletişim bağlamlarını öğrenir
farklı iletişim bağlamlarını sınıf içi ve günlük hayat bazında analiz eder
İletişimi etkileyen ya da engelleyen faktörleri öğrenir
Aktif dinlemeyi öğrenir ve uygular
Kendi ve diğerleri ile ilgili farkındalığı artar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin geleceğin bireyleri ve öğretmenleri olduklarını göz önünde bulundurarak daha iyi iletişim kurabilmeleri adına iletişimi etkileyen faktörler açısından farkındalık yaratmak, içsel ve gruplar arası düzeye kadar olan iletişim kavram ve özelliklerini sunmak.

Dersin İçeriği : İletişimin tanımı, çeşitleri bunların örneklendirilmesi farklı illetişim bağlamlarının açıklanması , iletişimi etkileyen faktörlerin incelenmesi, farklı iletişim bağlamlarının günlük hayat ve sınıf ortamı baz alınarak örneklendirilip tartışılması.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 sınıfları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içerik ve amaçlarının öğrencilere anlatılıp materyallerin tanıtımı ve ders işleyişi ile ilgili bilgilendirme konu ile ilgili kaynakların incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
2 iletişimin tanımı ve farklı iletişim bağlamları ödev teslimi konu ile ilgili bölümün incelenmesi terimlerin gözden geçirilmesi beyin fırtınası düz anlatım
3 farklı iletişim bağlamlarının sınıf içi ve günlük hayat bazında örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi konu ile ilgili bölümün incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
4 iletişimi etkileyen ve engelleyen faktörler ödev teslimi konu ile ilgili bölümün incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
5 iletişimi etkileyen ve engelleyen faktörlerin günlük hayat ve sınıf içi bazda örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi konu ile ilgili bölümün incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
6 Ödev Konu ile ilgili kaynakların gözden geçirilmesi beyin fırtınası düz anlatım
7 Aktif dinleme tanım ve kuralları, örneklerin incelenmesi Ödev teslimi konu ile ilgili bölümün incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 Aktif dinlemenin gerçek hayat bağlamında modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi konu ile ilgli bölümün incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
10 ´´kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalık ve bunun iletişime olan katkısı ödev teslimi konu ile ilgli bölümün incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
11 ´´kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalığın iletişime olan katkısının modellenmesi ve konu ile ilgiki ödev verilmesi konu ile ilgili bölümün incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
12 sözsüz iletişimle ilgili temel bilgiler ödev teslimi konu ile ilgili bölümün incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
13 sözsüz iletişim ögelerinin modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi konu ile ilgili bölümün incelenmesi beyin fırtınası düz anlatım
14 Tekrar Tekrar Tartışma
15 Ödev konu ile ilgili kaynakların gözden geçirilmesi beyin fırtınası düz anlatım
16/17 Final Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fisher&Adams (1997) Kişiler arası iletişim
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 12 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 2
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 3
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 0
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 0
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 0
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 0
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 0
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 0
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 0
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 0
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 0
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 2 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 82
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.28
Dersin AKTS Kredisi: 3