Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Etkili İletişim Becerileri |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI113 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MÜNİRE GÜL SEKİTMEZ BİÇER Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İletişimin tanımını ve farklı iletişim bağlamlarını öğrenir farklı iletişim bağlamlarını sınıf içi ve günlük hayat bazında analiz eder İletişimi etkileyen ya da engelleyen faktörleri öğrenir Aktif dinlemeyi öğrenir ve uygular Kendi ve diğerleri ile ilgili farkındalığı artar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin geleceğin bireyleri ve öğretmenleri olduklarını göz önünde bulundurarak daha iyi iletişim kurabilmeleri adına iletişimi etkileyen faktörler açısından farkındalık yaratmak, içsel ve gruplar arası düzeye kadar olan iletişim kavram ve özelliklerini sunmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İletişimin tanımı, çeşitleri bunların örneklendirilmesi farklı illetişim bağlamlarının açıklanması , iletişimi etkileyen faktörlerin incelenmesi, farklı iletişim bağlamlarının günlük hayat ve sınıf ortamı baz alınarak örneklendirilip tartışılması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 sınıfları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içerik ve amaçlarının öğrencilere anlatılıp materyallerin tanıtımı ve ders işleyişi ile ilgili bilgilendirme |
konu ile ilgili kaynakların incelenmesi |
beyin fırtınası düz anlatım |
|
2 |
iletişimin tanımı ve farklı iletişim bağlamları
ödev teslimi |
konu ile ilgili bölümün incelenmesi terimlerin gözden geçirilmesi |
beyin fırtınası düz anlatım |
|
3 |
farklı iletişim bağlamlarının sınıf içi ve günlük hayat bazında
örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi |
konu ile ilgili bölümün incelenmesi |
beyin fırtınası düz anlatım |
|
4 |
iletişimi etkileyen ve engelleyen faktörler
ödev teslimi |
konu ile ilgili bölümün incelenmesi |
beyin fırtınası düz
anlatım |
|
5 |
iletişimi etkileyen ve engelleyen faktörlerin günlük hayat ve sınıf içi bazda örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi |
konu ile ilgili bölümün incelenmesi |
beyin fırtınası düz anlatım |
|
6 |
Ödev |
Konu ile ilgili kaynakların gözden geçirilmesi |
beyin fırtınası düz anlatım |
|
7 |
Aktif dinleme tanım ve kuralları, örneklerin incelenmesi
Ödev teslimi |
konu ile ilgili bölümün incelenmesi |
beyin fırtınası düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Aktif dinlemenin gerçek hayat bağlamında modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi |
konu ile ilgli bölümün incelenmesi |
beyin fırtınası düz anlatım |
|
10 |
´´kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalık ve bunun iletişime olan katkısı
ödev teslimi |
konu ile ilgli bölümün incelenmesi |
beyin fırtınası düz anlatım |
|
11 |
´´kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalığın iletişime olan katkısının modellenmesi ve konu ile ilgiki ödev verilmesi |
konu ile ilgili bölümün incelenmesi |
beyin fırtınası düz
anlatım |
|
12 |
sözsüz iletişimle ilgili temel bilgiler
ödev teslimi |
konu ile ilgili bölümün incelenmesi |
beyin fırtınası düz
anlatım |
|
13 |
sözsüz iletişim ögelerinin modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi |
konu ile ilgili bölümün incelenmesi |
beyin fırtınası düz
anlatım |
|
14 |
Tekrar |
Tekrar |
Tartışma |
|
15 |
Ödev |
konu ile ilgili kaynakların gözden geçirilmesi |
beyin fırtınası düz
anlatım |
|
16/17 |
Final |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
2 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
4 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
0 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|