Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dinleme Ve Sesletim I

Dersin Kodu : YDI105

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERDOĞAN BADA
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA
Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İngilizce ses sistemine hakim olur; farklı sözcüksel bağlamlarda ses birimlerini tanır.
Türkçe ve İngilizce ses birimlerini karşılaştırmada yeterlik geliştirir.
İkizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin Ingilizce ve Türkçe ses sistemlerine hakim olmalarını, sesbirimlerini farklı sözcükler içerisinde tanımalarını, İngilizce ve Türkçe sesbirimlerini karşılaştırarak sesletim alanında yeterlik kazanmalarını, bunlara ek olarak, ikizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda da bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Bu derste öğrenciler İngilizce ses sistemindeki sesleri Türkçe ses sistemi ile karşılaştırmalı olarak öğrenir, bunlarla ilgili sözcük, cümle ve bağlam düzeyinde alıştırmalar yapar, çeşitli dinleme pasajları dinleyerek bu pasajlarla ilgili aktivitelere katılırlar.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1-R2 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ses birimleri, sesler, sesteşler, sesli ve sessizler, ikizünlüler, üç sesli heceler. - Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
2 İngilizce ve Türkçe ses birimleri, sesliler, sessizler. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
3 Uluslararası Fonetik Alfabe, İngiliz ve Amerikan İngilizcelerinde fonetik yazımlar. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
4 Sözlüklerde kullanılan sesbirimsel/fonetik semboller. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
5 Yazım karakterleri ve sesbirimleri arasındaki farklar. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
6 Söyleyiş sesbilgisi. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
7 Seslerin çıkış noktaları: ses organları. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
8 Arasınav Araştırma, sunu hazırlama Sunu
9 Söyleyiş biçimleri. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
10 Söyleme alıştırmaları. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
11 Tonlama. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
12 Tonlama. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
13 Vurgulama, ikincil vurgulama. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
14 Asimilasyon, geçişler, duraklamalar. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
15 Asimilasyon, geçişler, duraklamalar. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma
16/17 Final sınavları. Güncel konularla ilgili araştırma Birebir görüşme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. A Course in Phonetics by Peter Ladefoged; Harcourt Brace Jovanovich, Inc.: New York, 1975.
 2. English Phonetics and Phonology: A Practical Course by Peter Roach; Cambridge University Press: Cambridge, U.K., 1991.
 3. An Introduction to Language (fifth edition) by Victoria Fromkin and Robert Rodman; Harcourt Brace Jovanovich College Publishers: Fort Worth, TX, U.S., 1993.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 1
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 3
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 3
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 3
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 2
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 2
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 3
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 4
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 4
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 4
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 2
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 1
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 1
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 1
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 1
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 4
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 132
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.28
Dersin AKTS Kredisi: 5