Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dinleme Ve Sesletim I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA Prof.Dr. ERDOĞAN BADA Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İngilizce ses sistemine hakim olur; farklı sözcüksel bağlamlarda ses birimlerini tanır. Türkçe ve İngilizce ses birimlerini karşılaştırmada yeterlik geliştirir. İkizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilerin Ingilizce ve Türkçe ses sistemlerine hakim olmalarını, sesbirimlerini farklı sözcükler içerisinde tanımalarını, İngilizce ve Türkçe sesbirimlerini karşılaştırarak sesletim alanında yeterlik kazanmalarını, bunlara ek olarak, ikizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda da bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste öğrenciler İngilizce ses sistemindeki sesleri Türkçe ses sistemi ile karşılaştırmalı olarak öğrenir, bunlarla ilgili sözcük, cümle ve bağlam düzeyinde alıştırmalar yapar, çeşitli dinleme pasajları dinleyerek bu pasajlarla ilgili aktivitelere katılırlar. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1-R2 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ses birimleri, sesler, sesteşler, sesli ve sessizler, ikizünlüler, üç sesli heceler. |
- |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
2 |
İngilizce ve Türkçe ses birimleri, sesliler, sessizler. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
3 |
Uluslararası Fonetik Alfabe, İngiliz ve Amerikan İngilizcelerinde fonetik yazımlar. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
4 |
Sözlüklerde kullanılan sesbirimsel/fonetik semboller. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
5 |
Yazım karakterleri ve sesbirimleri arasındaki farklar. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
6 |
Söyleyiş sesbilgisi. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
7 |
Seslerin çıkış noktaları: ses organları. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
8 |
Arasınav |
Araştırma, sunu hazırlama |
Sunu |
|
9 |
Söyleyiş biçimleri. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
10 |
Söyleme alıştırmaları. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
11 |
Tonlama. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
12 |
Tonlama. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
13 |
Vurgulama, ikincil vurgulama. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
14 |
Asimilasyon, geçişler, duraklamalar. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
15 |
Asimilasyon, geçişler, duraklamalar. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
16/17 |
Final sınavları. |
Güncel konularla ilgili araştırma |
Birebir görüşme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
1 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
2 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
2 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
4 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
4 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
2 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
1 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
1 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
1 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
1 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
4 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|