Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bağlamsal Dilbilgisi I

Dersin Kodu : YDI101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler hedef yapıyı söylem içerisinde tanır.
Öğrenciler hedef yapıyı ya da yapıları sınıf içi veya dışında kullanabilir.
Öğrencilerde İngilizce Dilbilgisi alanında kullanılan terimsel ifadeleri kapsayan farkındalık yaratılır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İleri düzeydeki metinlerde geçen yapıları ve görevlerini tanıyabilmek. İngilizce metin içindeki cümleleri ve söz öbeklerini söylem boyutunda inceleyebilmek. Üzerinden geçilen yapıları içeren metin oluşturabilmek.

Dersin İçeriği : Cümle ve yapıları, cümle ritmi, sıralı ve bağlı cümle yapıları, eylem öbekleri, zarf öbekleri, sıfat öbekleri, adıl ve türleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R-1 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cümle Yapıları Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
2 Söylem Analizi Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
3 Cümle Ritmi Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
4 Sıralı cümle analizi Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
5 Bağımlı cümle analizi Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
6 Eylem Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
7 Zarf Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
8 Ara Sınav Tekrar 1 saatlik tek oturumlu sınav
9 Adı niteleyen yapılar Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
10 Bağımlı öbekler Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
11 Zamirler Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
12 Sıfatlar Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
13 Noktalama Kuralları Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir. Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
14 Dersin Tekrarı- Ödev teslimi Öğrencilerin işlenen her bir konuyu özetleyebilmesi ve sınıf içi tartışmaları yürütebilmesi beklenir. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
15 Ders bloglarının öğrencideki etkisi Öğretim elemanı ve öğrencilerin bazı blog metinlerini sınıfta paylaşması ve dönüt vermesi beklenir. Ders Anlatma ve Blog Oluşturma
16/17 Final Sınavı Tekrar 1 saatlik tek oturumlu sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kolln, M. (2003). Rhetorical Grammar. Longman.
 Doughty, C. & Williams, J. (1998). (Eds). Focus on form in classroom second language acquisition. NY: CUP.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 2
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 3
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 3
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 2
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 2
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 3
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 4
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 3
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 2
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 3
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 2
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 3
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 4
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 3
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 5
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4