Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bağlamsal Dilbilgisi I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler hedef yapıyı söylem içerisinde tanır. Öğrenciler hedef yapıyı ya da yapıları sınıf içi veya dışında kullanabilir. Öğrencilerde İngilizce Dilbilgisi alanında kullanılan terimsel ifadeleri kapsayan farkındalık yaratılır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İleri düzeydeki metinlerde geçen yapıları ve görevlerini tanıyabilmek.
İngilizce metin içindeki cümleleri ve söz öbeklerini söylem boyutunda inceleyebilmek.
Üzerinden geçilen yapıları içeren metin oluşturabilmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Cümle ve yapıları, cümle ritmi, sıralı ve bağlı cümle yapıları, eylem öbekleri, zarf öbekleri, sıfat öbekleri, adıl ve türleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R-1 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cümle Yapıları |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
2 |
Söylem Analizi |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
3 |
Cümle Ritmi |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
4 |
Sıralı cümle analizi |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
5 |
Bağımlı cümle analizi |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
6 |
Eylem |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
7 |
Zarf |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
8 |
Ara Sınav |
Tekrar |
1 saatlik tek oturumlu sınav |
|
9 |
Adı niteleyen yapılar |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
10 |
Bağımlı öbekler |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
11 |
Zamirler |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
12 |
Sıfatlar |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
13 |
Noktalama Kuralları |
Öğrencilerin ders kitabındaki ilgili konuyu okuyup alıştırmaları yapmaları beklenir.
Konu ile ilgili dış kaynaklara başvurabilirler. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
14 |
Dersin Tekrarı- Ödev teslimi |
Öğrencilerin işlenen her bir konuyu özetleyebilmesi ve sınıf içi tartışmaları yürütebilmesi beklenir. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
15 |
Ders bloglarının öğrencideki etkisi |
Öğretim elemanı ve öğrencilerin bazı blog metinlerini sınıfta paylaşması ve dönüt vermesi beklenir. |
Ders Anlatma ve Blog Oluşturma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Tekrar |
1 saatlik tek oturumlu sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
2 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
2 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
2 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
4 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
3 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
2 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
3 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
2 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
4 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
3 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
5 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|