Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Resim I

Dersin Kodu : RES 701

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER TİRE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için deneysel yöntem ve teknikleri kullanır.
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sanatsal kimliklerin oluşmasına yönelik, değişik anlatım biçimlerinde farklı teknik ve malzemelerle uygulama çalışmaları yapmak ve sanat tarihinde yer alan ürünlerin konu-kavram-teknik, biçim – içerik açısından kuramsal analizleri yapılarak, kavramsal düşünme biçimi içinde kendine özgü sanatsal bir dil yaratmak.

Dersin İçeriği : Bu Atölye dersi öğrencinin lisans döneminde edindiği sanatsal donanımı, daha bilinçli bir şekilde kullanmasına olanak sağlayacak çalışmayı içerir. Öğrencinin bilgi birikimine, becerilerine, yaratıcı bir boyut kazandırması amacıyla bu ders bir proje ile desteklenerek sürdürülür. Resmin temel verileriyle (renk, biçim, kompozisyon vd.)bireyin özgün sanatsal bir dile ulaşması amaçlanmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Resim Atölyesi.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kavramların ve nesnelerin belirlenmesi Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
2 Kavramlara ve nesnelere yönelik teorik araştırmaların yapılması ve değerlendirilmesi Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
3 Belirlenen kavram ve nesnelere göre farklı mekanlarda uygulama yapan sanatçılardan örnekler Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
4 Belirlenen kavram ve nesnelere göre farklı mekanlarda uygulama yapan sanatçılardan örnekler Mekan içerisinde modelden çalışma
5 İçmekan ve figür uygulaması Mekan içerisinde modelden çalışma
6 İçmekan ve figür uygulaması Mekan içerisinde modelden çalışma
7 Doğa ve manzara Uygulama
8 vize sınavı
9 Doğa ve manzara Anlatım, görseller
10 Kentsel çevre Anlatım, görseller
11 Kentsel çevre Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
12 Kamusal alan ve güncel sanat uygulamaları Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
13 Kamusal alan ve güncel sanat uygulamaları Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
14 Güncel sanat çalışmalarının incelenmesi (bienaller, trienaller, sergiler, vb.) Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
15 Güncel sanat çalışmalarının incelenmesi (bienaller, trienaller, sergiler, vb.) Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bu dersi alan her öğrenci için kendi problematiği göz önüne alınarak, bu çerçeveye uygun ve kişiye özel kaynakça önerileri gerçekleştirilecektir.
 Sanat, sanat felsefesi, estetik, sanat tarihi,sanat-toplumbilim, sanat psikolojisi, sosyoloji, psikoloji, felsefe, antropoloji, dilbilim, Kültürel alanlar, v.b.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 60
    Ödev/Proje/Diğer 8 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 5
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 5
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 5
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 3
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 5
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 5
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 5
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 4 16
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6