|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Divan Şiirinde Edebi Akımlar I |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 751 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HALUK GÖKALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul öncesi eğitimde dramaya ilişkin temel kavramları öğrenir. Divan şiirindeki farklı edebî ekolleri meydana getiren özellikleri öğrenir
Divan şiirinde farklı edebi ekol ve üslupların temsilcilerini öğrenir
Divan edebiyatı döneminde yazılmış mensur eser türlerini tanır.
Sebk-i Hindi, Türk-i Basit, Mahallileşme vb. ekol, üslup ve eğilimleri bilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Üslup, divan şiirinde üslubunu ve üslup farklarını öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Eski Türk edebiyatında üslup ve üslup sahibi şairler, üsluplar arasındaki farklar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Divan şirinde üslup, edebi ekoller ve eğilimler
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Sebk-i Hindî’yi hazırlayan nedenler
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Sebk-i Hindî’nin temel özellikleri
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Sebk-i Hindî’nin temsilcileri
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Sebk-i Hindî’nin diğer üsluplarla ilişkisi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Metin incelemesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Metin incelemesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Türk-i Basit’in temel özellikleri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Türk-i Basitin temsilcileri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Divan şiirinde Mahallileşme
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Farklı üslupların karşılaştırılması
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Metin incelemeleri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Metin incelemeleri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Metin incelemeleri |
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hatice Aynur va., Sözde ve Anlamda Farklılaşma Sebk-i Hindî, Turkuaz Yay., İst., 2005.
Muhsin Mâcit, Nedim Divanı, Ank., 1997.
Haluk İpekten, Nâilî Hayatı Sanatı Eserleri, Akçağ Yay., Ankara, 1991.
Naci Okçu, Şeyh Galib Divanı, Kültür Bak. Yay., Ankara, 1993.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
5 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
5 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
4 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
4 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
4 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
4 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
5 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
5 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
4 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
4 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
5 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|