Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Divan Şiirinde Edebi Akımlar I

Dersin Kodu : TDE 751

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. HALUK GÖKALP

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okul öncesi eğitimde dramaya ilişkin temel kavramları öğrenir.
Divan şiirindeki farklı edebî ekolleri meydana getiren özellikleri öğrenir
Divan şiirinde farklı edebi ekol ve üslupların temsilcilerini öğrenir
Divan edebiyatı döneminde yazılmış mensur eser türlerini tanır.
Sebk-i Hindi, Türk-i Basit, Mahallileşme vb. ekol, üslup ve eğilimleri bilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Üslup, divan şiirinde üslubunu ve üslup farklarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Eski Türk edebiyatında üslup ve üslup sahibi şairler, üsluplar arasındaki farklar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Divan şirinde üslup, edebi ekoller ve eğilimler Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 Sebk-i Hindî’yi hazırlayan nedenler Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Sebk-i Hindî’nin temel özellikleri Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Sebk-i Hindî’nin temsilcileri Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Sebk-i Hindî’nin diğer üsluplarla ilişkisi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Metin incelemesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Metin incelemesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Türk-i Basit’in temel özellikleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Türk-i Basitin temsilcileri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 Divan şiirinde Mahallileşme okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Farklı üslupların karşılaştırılması okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Metin incelemeleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Metin incelemeleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Metin incelemeleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
16/17 Final sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hatice Aynur va., Sözde ve Anlamda Farklılaşma Sebk-i Hindî, Turkuaz Yay., İst., 2005.
 Muhsin Mâcit, Nedim Divanı, Ank., 1997.
 Haluk İpekten, Nâilî Hayatı Sanatı Eserleri, Akçağ Yay., Ankara, 1991.
 Naci Okçu, Şeyh Galib Divanı, Kültür Bak. Yay., Ankara, 1993.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 4
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 5
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 5
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 5
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 4
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 5
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 5
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 4
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 5
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5