|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Cumhuriyet Döneminde Eleştiri II |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 746 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1950´lerden günümüze eleştiri anlayışını değerlendirir
Dönemin eleştirmenlerini tanır.
Süreli yayın-eleştiri ilişkisinin önemini kavrar.
Dönemle ilgili kaynakça bilgisini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1950´den günümüze edebi bir tür olarak eleştirinin seyrini incelemeyi, dönemin eleştirmenlerini tanımayı, kullandıkları eleştirel yöntemleri ve dönemin süreli yayınlarını öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
1950´lerden günümüze eleştiri anlayışını değerlendirme ,Dönemin eleştirmenlerini tanıma Süreli yayın-eleştiri ilişkisinin önemini kavrama. Dönemle ilgili kaynakça bilgisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1950´den günümüze toplumsal, siyasal ve kültürel ortam
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
1950´den günümüze toplumsal, siyasal ve kültürel ortam
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
1950 den günümüze çıkan bazı kültür-edebiyat ve sanat dergilerini tanıma
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Dönemin eleştirmenlerini tanıma
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Şiir eleştirisi ve eleştirmenleri üzerine değerlendirmeler
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Şiir eleştirisi ve eleştirmenleri üzerine değerlendirmeler
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Şiir eleştirisi ve eleştirmenleri üzerine değerlendirmeler
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Roman eleştirileri ve eleştirmenleri üzerine değerlendirmeler
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Roman eleştirileri ve eleştirmenleri üzerine değerlendirmeler
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Hikâye eleştirileri ve eleştirmenleri üzerine değerlendirmeler
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Hikâye eleştirileri ve eleştirmenleri üzerine değerlendirmeler
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Edebi olaylarla ilgili eleştirilerin incelenmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi |
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazrlık |
Yazlı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hüseyin Cöntürk, Çağının Eleştirisi I-II, YKY, İstanbul 2006
Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri II, Dergah Yay. İstanbul 1994
Mehmet Rifat, Bizim Eleştirmenlerimiz, Türkiye İş Bankası Yay. İstanbul 2008
Abdullah Şengül, "Edebi Eleştiri", Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Ed. Dr. Ramazan Korkmaz, Grafiker Yay. Ankara 2007
Carlonı, Fılloux, Eleştiri Kuramları, Çev. Tahsin Yücel, Multılıngual Yay., İstanbul 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
3 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
4 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
4 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
4 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
4 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
5 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
5 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
5 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
4 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
5 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
4 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|