Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Halk Edebiyatı Anlatı Türleri I

Dersin Kodu : TDE 731

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mitin genel özelliklerini bilir
Mit türünün tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirir.
Mit örneklerinin biçim, içerik, dil ve üslup özelliklerini bilir
Destan türünün tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirme.
Destan örneklerinin biçim, içerik, dil ve üslup özelliklerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk halk edebiyatında destan ve mitoloji türlerinin tanımını, oluşumunu, tasnifini, dil ve üslup özelliklerini, temaları, konuları, tipleri, motifleri ve icracıları öğretmek.

Dersin İçeriği : Türk halk edebiyatı anlatı türleri ve bu türlerin gelişim süreci

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mit ve mitoloji kavramı ve tanımı. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 Türk mitolojisinin yaratılış bağlamı ve tematik yapısı. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Toplayıcı-avcılar döneminde Türk mitolojisinin esasları. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Toplayıcı-avcılar döneminde Türk mitolojisinin esasları. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Avcı çobanlar döneminde Türk mitolojisinin esasları. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Avcı çobanlar döneminde Türk mitolojisinin esasları. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Mitolojiyle edebiyat arasındaki ilişki. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav. Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Epik destan kavramı ve tanımı, Türk destanlarının oluşumu. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Türk destanlarının tasnifi. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 Türk destanlarının dil ve üslup özellikleri. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Türk destanlarında temalar ve konular. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Türk destan geleneğinde tipler ve motifler. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Destanın icracısı ve dinleyiciler. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Destanın icracısı ve dinleyiciler. Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi
 Semih Tezcan, Hendrik Boeschoten, Dede Korkut  Oğuznameleri
 Doğan Kaya- Sabri Koz, Halk Hikayeleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 4
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 5
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 5
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 5
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 5
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 5
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 4
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 5
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 5
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 4
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 5
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5