Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Halk Edebiyatı Anlatı Türleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 731 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mitin genel özelliklerini bilir
Mit türünün tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirir.
Mit örneklerinin biçim, içerik, dil ve üslup özelliklerini bilir
Destan türünün tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirme.
Destan örneklerinin biçim, içerik, dil ve üslup özelliklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk halk edebiyatında destan ve mitoloji türlerinin tanımını, oluşumunu, tasnifini, dil ve üslup özelliklerini, temaları, konuları, tipleri, motifleri ve icracıları öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk halk edebiyatı anlatı türleri ve bu türlerin gelişim süreci |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mit ve mitoloji kavramı ve tanımı.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Türk mitolojisinin yaratılış bağlamı ve tematik yapısı.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Toplayıcı-avcılar döneminde Türk mitolojisinin esasları.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Toplayıcı-avcılar döneminde Türk mitolojisinin esasları.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Avcı çobanlar döneminde Türk mitolojisinin esasları.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Avcı çobanlar döneminde Türk mitolojisinin esasları.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Mitolojiyle edebiyat arasındaki ilişki.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Epik destan kavramı ve tanımı, Türk destanlarının oluşumu.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Türk destanlarının tasnifi.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Türk destanlarının dil ve üslup özellikleri.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Türk destanlarında temalar ve konular.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Türk destan geleneğinde tipler ve motifler.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Destanın icracısı ve dinleyiciler.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Destanın icracısı ve dinleyiciler.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
4 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
5 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
5 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
5 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
4 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
5 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
4 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
5 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|