Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Dilinin Kaynakları I

Dersin Kodu : TDE 713

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YETER TORUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türk dili araştırmalarında yararlanılacak kaynakları öğrenir
Kaynakça alt yapısını oluşturur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk diliyle ilgili kaynakları tanıma, bilimsel çalışmalarda kaynak kullanma becerisini kazanma.

Dersin İçeriği : Bilimsel çalışmalarda kaynakların kullanımı; bibliyografya yazma; kaynaklardan alıntı yapma; Türk dili ile ilgili kaynakları inceleme (sözlükler, ansiklopediler, gramer kitapları, süreli yayınlar, internet kaynakları...).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin amaçları ve hedefleri hakkında bilgi verilmesi, derste kullanılacak yöntem hakkında bilgi verilmesi. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 Kaynak yazım yöntemlerinin gösterilmesi. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Kaynaklardan alıntı yapma şekillerinin uygulamalı olarak gösterilmesi (doğrudan alıntı, dolaylı alıntı). Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Kaynaklardan alıntı yapma şekillerinin uygulamalı olarak gösterilmesi (doğrudan alıntı, dolaylı alıntı). Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Sözlükler ve Türk sözlükçülüğünün gelişimi, Türk dili için en önemli sözlükler, sözlüklerin sınıflandırılması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Sözlükler ve Türk sözlükçülüğünün gelişimi, Türk dili için en önemli sözlükler, sözlüklerin sınıflandırılması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Türk diliyle ilgili gramer kitaplarının taranarak değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Ansiklopediler ve dil tarihi kitaplarının incelenmesi. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Bildiri ve armağan kitaplarının taranıp incelenmesi. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 Türk diliyle ilgili süreli yayınların taranıp makalelerin belirlenmesi ve makalelerin konularına göre sınıflandırılması Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Türk diliyle ilgili süreli yayınların taranıp makalelerin belirlenmesi ve makalelerin konularına göre sınıflandırılması Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Dizin, bibliyografya ve katalogların taranması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Internet ortamındaki Türk diliyle ilgili kaynaklardan yararlanma olanakları. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Internet ortamındaki Türk diliyle ilgili kaynaklardan yararlanma olanakları. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sözlükler
 Gramer kitapları
  Türk dili tarihiyle ilgili kitaplar
  Bibliyografyalar
  Kataloglar
 Ansiklopediler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 4
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 3
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 5
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 3
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 4
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 4
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 3
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 5
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 3
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4