Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Dilinin Kaynakları I |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 713 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YETER TORUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk dili araştırmalarında yararlanılacak kaynakları öğrenir
Kaynakça alt yapısını oluşturur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk diliyle ilgili kaynakları tanıma, bilimsel çalışmalarda kaynak kullanma becerisini kazanma.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilimsel çalışmalarda kaynakların kullanımı; bibliyografya yazma; kaynaklardan alıntı yapma; Türk dili ile ilgili kaynakları inceleme (sözlükler, ansiklopediler, gramer kitapları, süreli yayınlar, internet kaynakları...). |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amaçları ve hedefleri hakkında bilgi verilmesi, derste kullanılacak yöntem hakkında bilgi verilmesi. |
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Kaynak yazım yöntemlerinin gösterilmesi.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Kaynaklardan alıntı yapma şekillerinin uygulamalı olarak gösterilmesi (doğrudan alıntı, dolaylı alıntı).
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Kaynaklardan alıntı yapma şekillerinin uygulamalı olarak gösterilmesi (doğrudan alıntı, dolaylı alıntı).
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Sözlükler ve Türk sözlükçülüğünün gelişimi, Türk dili için en önemli sözlükler, sözlüklerin sınıflandırılması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Sözlükler ve Türk sözlükçülüğünün gelişimi, Türk dili için en önemli sözlükler, sözlüklerin sınıflandırılması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Türk diliyle ilgili gramer kitaplarının taranarak değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ansiklopediler ve dil tarihi kitaplarının incelenmesi.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Bildiri ve armağan kitaplarının taranıp incelenmesi.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Türk diliyle ilgili süreli yayınların taranıp makalelerin belirlenmesi ve makalelerin konularına göre sınıflandırılması
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Türk diliyle ilgili süreli yayınların taranıp makalelerin belirlenmesi ve makalelerin konularına göre sınıflandırılması
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Dizin, bibliyografya ve katalogların taranması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Internet ortamındaki Türk diliyle ilgili kaynaklardan yararlanma olanakları.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Internet ortamındaki Türk diliyle ilgili kaynaklardan yararlanma olanakları. |
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
4 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
3 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
3 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
4 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
5 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
3 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
4 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
4 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
3 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
5 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
3 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
3 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|