|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bir makaleyi biçim, içerik ve üslup açısından değerlendirme.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Bir makaleyi biçim, içerik ve üslup açısından değerlendirme.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Örnek metinlerden yola çıkarak metin tasnif etme.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Örnek metinlerden yola çıkarak metin tasnif etme.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Benzer anlatıları bir araya getirerek versiyon farklarını ortaya koyma.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Benzer anlatıları bir araya getirerek versiyon farklarını ortaya koyma.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Benzer anlatıları bir araya getirerek versiyon farklarını ortaya koyma.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Benzer metinlerden tek bir metin elde etme çabası.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Benzer metinlerden tek bir metin elde etme çabası.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Tahlili yapılan metinlerin eleştirisi.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Değişik kaynakları bir araya getirerek makale yazma çalışmaları.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Değişik kaynakları bir araya getirerek makale yazma çalışmaları.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Değişik kaynakları bir araya getirerek makale yazma çalışmaları.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Değişik kaynakları bir araya getirerek makale yazma çalışmaları.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
4 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
4 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
4 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
4 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
5 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
5 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
4 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
4 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
5 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
4 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|