|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Halk Edebiyatının Kaynakları I |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 707 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Türk Halk Edebiyatının Temel Kaynaklarını Bilme.
2. Türk Halk Edebiyatı´nın Tarihi Gelişimini Bilme.
3. Halk edebiyatının temel konularında yapılan bilgilere ulaşma.
4. Sözlük, ansiklopedi ve biyografik eserleri tematik olarak tarayabilme.
5. Taranan metinlerden alıntılama yapmayı öğrenme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk Halk Edebiyatı´nın temel kaynaklarının tanıtılması, sözlükler, ansiklopediler, süreli yayınlar hakkında bilgi verilmesi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk halk edebiyatının başlıca kaynakları, Türk halk edebiyatı kaynaklarının tanıtımı için gerekli makaleler, sözlükler, cönkler, süreli yayınlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk Halk Edebiyatı´nın Temel Kaynakları
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Türk Halk Edebiyatı´nın Temel Kaynakları
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Türk Halk Edebiyatı´nın Tarihi Gelişimi
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Türk Halk Edebiyatı´nın Tarihi Gelişimi
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Türk Halk Edebiyatı´nın Ana Bölümlerindeki Temel Yayınlar
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Türk Halk Edebiyatı´nın Ana Bölümlerindeki Temel Yayınlar
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Türk Halk Edebiyatı´nın Ana Bölümlerindeki Temel Yayınlar
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sözlükler, ansiklopediler ve biyografik eserler
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Sözlükler, ansiklopediler ve biyografik eserler
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Yüksek lisans ve doktora tezleri
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Yüksek lisans ve doktora tezleri
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Fişleme, alıntı yapma.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Fişleme, alıntı yapma.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Fişleme, alıntı yapma.
|
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
Erman Artun, Türk Halkbilimi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı
P. Naili Boratav, Folklor, Halk Edebiyatı ve Âşık Edebiyatı
M. Fuad Köprülü, Türk Saz Şairleri
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri
M. Fuad Köprülü, Türk Edebiyatının Menşei, Edebiyat Araştırmaları
M. Fuad Köprülü, Türk Halk Edebiyatı Ansiklopedisi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
5 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
5 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
5 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
4 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
5 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
4 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
5 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
5 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
4 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
5 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|