Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Special Area Course |
|
Dersin Kodu |
: |
YLCENG-200 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZEKERİYA TÜFEKÇİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ORAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET FATİH AKAY Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUTLU AVCI Dr.Öğr. ÜyesiDr. SELMA AYŞE ÖZEL Dr.Öğr. ÜyesiDr. RAMAZAN ÇOBAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. UMUTORHAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular.
Özel bir konuda araştırma yapar. Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Yüksek lisans dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
2 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
3 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
4 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
5 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
6 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
7 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
8 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
9 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
10 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
11 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
12 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
13 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
14 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
15 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Kaynakların Okunması |
Sözlü veya yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
5 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
5 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
5 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
5 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
5 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
5 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|