Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Speech Processing II

Dersin Kodu : CENG-560

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ZEKERİYA TÜFEKÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Konuşma sinyali iyileştirme yöntemlerini öğrenir.
Konuşma tanıma konularında derinlemesine bilgi sahibi olur
Gürültüye dayanıklı konuşma tanıma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
Konuşmacı adaptasyonu hakkında bilgi sahibi olur
Konuşmacı tanıma konusunda bilgi sahibi olur
Yazıdan konuşmaya çevirme konusunda bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : The goal of this course is to develop a working knowledge of speech recognition,speaker recognition, and text to speech including theory and practice.

Dersin İçeriği : Speech enhancement, feature extraction, the EM algorithm, acoustic modeling, language modeling, training algorithms, search algorithms, noise robustness, speaker adaptation, speaker recognition, and text to speech.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik 2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Speech Enhancement Okuma Sınıfta anlatım
2 Feature Extraction Okuma, homework Sınıfta anlatım
3 The EM Algorithm Okuma Sınıfta anlatım
4 Acoustic Modeling Okuma, homework Sınıfta anlatım
5 Language Modeling Okuma Sınıfta anlatım
6 Training Algorithms Okuma, homework Sınıfta anlatım
7 Search Algorithms Okuma Sınıfta anlatım
8 Ara sınav Okuma Yazılı sınav
9 Noise Robustness Okuma, homework Sınıfta anlatım
10 Noise Robustness Okuma Sınıfta anlatım
11 Speaker Adaptation Okuma, homework Sınıfta anlatım
12 Speaker Adaptation Okuma Sınıfta anlatım
13 Speaker Recognition Okuma, homework Sınıfta anlatım
14 Speaker Recognition Okuma Sınıfta anlatım
15 Text to Speech Okuma, homework Sınıfta anlatım
16/17 Final sınavı Okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Spoken Language Processing. A Guide to Theory, Algorithm, and System Development. Xuedong Huang, Alex Acero, Hsiao-Wuen Hon
 Discrete-Time Processing of Speech Signals. John R. Deller, John G. Proakis, John H. L. Hansen
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 7 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4
2 Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4
3 Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir 3
4 Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3
5 Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 3
6 Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 3
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 1
8 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 1
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 2
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
12 Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 5 35
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 153
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.12
Dersin AKTS Kredisi: 6