|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Speech Processing II |
|
Dersin Kodu |
: |
CENG-560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZEKERİYA TÜFEKÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konuşma sinyali iyileştirme yöntemlerini öğrenir. Konuşma tanıma konularında derinlemesine bilgi sahibi olur Gürültüye dayanıklı konuşma tanıma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur Konuşmacı adaptasyonu hakkında bilgi sahibi olur Konuşmacı tanıma konusunda bilgi sahibi olur Yazıdan konuşmaya çevirme konusunda bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
The goal of this course is to develop a working knowledge of speech recognition,speaker recognition, and text to speech
including theory and practice. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Speech enhancement, feature extraction, the EM algorithm, acoustic modeling, language modeling, training algorithms, search algorithms, noise robustness, speaker adaptation, speaker recognition, and text to speech. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Speech Enhancement |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
2 |
Feature Extraction |
Okuma, homework |
Sınıfta anlatım |
|
3 |
The EM Algorithm |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
4 |
Acoustic Modeling |
Okuma, homework |
Sınıfta anlatım |
|
5 |
Language Modeling |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
6 |
Training Algorithms |
Okuma, homework |
Sınıfta anlatım |
|
7 |
Search Algorithms |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Okuma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Noise Robustness |
Okuma, homework |
Sınıfta anlatım |
|
10 |
Noise Robustness |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
11 |
Speaker Adaptation |
Okuma, homework |
Sınıfta anlatım |
|
12 |
Speaker Adaptation |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
13 |
Speaker Recognition |
Okuma, homework |
Sınıfta anlatım |
|
14 |
Speaker Recognition |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
15 |
Text to Speech |
Okuma, homework |
Sınıfta anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Spoken Language Processing. A Guide to Theory, Algorithm, and System Development. Xuedong Huang, Alex Acero, Hsiao-Wuen Hon
Discrete-Time Processing of Speech Signals. John R. Deller, John G. Proakis, John H. L. Hansen
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
4 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
3 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
3 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
1 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
1 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
2 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
5 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|