|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced Topics in Database Management Systems |
|
Dersin Kodu |
: |
CENG-553 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SELMA AYŞE ÖZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Veritabanı yönetim sistemleri konusunda ileri düzey ve güncel konuların öğrenilmesi. Yeni veritabanı sistemleri üzerinde uygulama yapabilmek. Paralel ve dağıtık veritabanı sistemleri, nesneye dayalı veritabanı sistemleri, çıkarımsal veritabanı sistemleri, veri ambarları ve karar destek sistemleri, XML veri yönetimi, uzamsal veritabanı sistemleri, ileri düzey veritabanı işlemleri, mobil veritabanları, ana bellek veritabanları, çoklu ortam veritabanları ve zamansal veritabanları hakkında temel seviyede bilgi sahibi olmaktır. Yeni veritabanı sistemlerindeki veri saklama, dizinleme ve sorgu işleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olma. Yeni veritabanı sistemleri için veri saklama, dizinleme ve sorgu işleme algoritmaları geliştirebilmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı veritabanı yönetim sistemleri konusunda daha ileri düzey ve güncel konuların tartışılması ve öğrenilmesidir. Bu amaçla, paralel ve dağıtık veritabanı sistemleri, nesneye dayalı veritabanı sistemleri, çıkarımsal veritabanı sistemleri, veri ambarları ve karar destek sistemleri, XML veri yönetimi, uzamsal veritabanı sistemleri, ileri düzey veritabanı işlemleri, mobil veritabanları, ana bellek veritabanları, çoklu ortam veritabanları ve zamansal veritabanları hakkında temel seviyede bilgi sahibi olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Paralel ve dağıtık veritabanı sistemleri, nesneye dayalı veritabanı sistemleri, çıkarımsal veritabanı sistemleri, veri ambarları ve karar destek sistemleri, XML veri yönetimi, uzamsal veritabanı sistemleri, ileri düzey veritabanı işlemleri, mobil veritabanları, ana bellek veritabanları, çoklu ortam veritabanları ve zamansal veritabanlarında veri saklama, dizinleme ve sorgu işleme teknikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Paralel ve Dağıtık Veritabanı Sistemleri |
Ders notlarının okunması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
2 |
Nesneye Dayalı Veritabanı Sistemleri |
Ders notlarının okunması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
3 |
Çıkarımsal Veritabanı Sistemleri |
Ders notlarının okunması, sunum konusunun araştırılması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
4 |
Veri Ambarları ve Karar Destek Sistemleri |
Ders notlarının okunması, sunum konusunun araştırılması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
5 |
XML Veri Yönetimi |
Ders notlarının okunması, sunum konusunun araştırılması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
6 |
Uzamsal Veritabanı Sistemleri |
Ders notlarının okunması, sunum hazırlanması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
7 |
İleri düzey veritabanı işlemleri |
Ders notlarının okunması, sunum hazırlanması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
8 |
Mobil Veritabanları |
Ders notlarının okunması, proje konusunun kodlanması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
9 |
Ana bellek veritabanları |
Ders notlarının okunması, proje konusunun kodlanması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
10 |
Çoklu ortam veritabanları |
Ders notlarının okunması, proje konusunun kodlanması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
11 |
Zamansal veritabanları |
Ders notlarının okunması, proje konusunun kodlanması |
Ders anlatımı, tartışma |
|
12 |
Veritabanı sistemlerinde güncel konular ve öğrenci sunumları |
Ders notlarının okunması, proje raporunun hazırlanması |
Öğrenci sunumları, tartışma |
|
13 |
Veritabanı sistemlerinde güncel konular ve öğrenci sunumları |
Ders notlarının okunması, proje raporunun hazırlanması |
Öğrenci sunumları, tartışma |
|
14 |
Örnek uygulamalar ve Proje Sunumları |
Ders notlarının okunması, proje sunumunun hazırlanması |
Öğrenci sunumları ve tartışma |
|
15 |
Örnek uygulamalar ve Proje Sunumları |
Ders notlarının okunması, proje sunumunun hazırlanması |
Öğrenci sunumları ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders notlarının okunması |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
R. Ramakrishnan, J. Gehrke, "Database Management Systems", Third edition, McGrawHill, 2003
E. Bertino, B. C. Ooi, R. Sacks-Davis, K-L Tan, J. Zobel, B. Shidlovsky, D. Andronico, "Indexing Techniques for Advanced Database Systems", Kluwer, 1997.
C. T. Yu, W. Meng, "Principles of Database Query Processing for Advanced Applications", Morgan Kaufmann, 1997.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
5 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
5 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
5 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
5 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
4 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
3 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
16 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|