Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Digital Signal Processing for Computer Engineers

Dersin Kodu : CENG-551

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ZEKERİYA TÜFEKÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ayrık zamanlı sinyal ve sistemleri öğrenir
z-dönüşümünü öğrenir
Sürekli sinyallerin örneklenmesiyle ilgili konuları bilir
Süzgeç tasarımını bilir.
Ayrık Fourier dönüşümünü bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sayısal sinyal işlemenin temel konularını öğrenmek

Dersin İçeriği : Discrete time signals and systems, the z-transform, sampling of continuous time signals, transform analysis of linear time-invariant systems, Filter design techniques, the discrete Fourier transform, Computation of the discrete fourier transform, Fourier analysis of signals using the discrete Fourier transform.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik 2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Discrete time signal and systems Okuma Sınıfta anlatım
2 The z-transform Okuma, ödev Sınıfta anlatım
3 Sampling Okuma Sınıfta anlatım
4 Sampling Okuma, ödev Sınıfta anlatım
5 Transform analysis of linear time-invariant systems Okuma Sınıfta anlatım
6 Transform analysis of linear time-invariant systems Okuma, ödev Sınıfta anlatım
7 Filter design techniques Okuma Sınıfta anlatım
8 Ara Sınav Okuma Yazılı sınav
9 Filter design techniques Okuma, ödev Sınıfta anlatım
10 Discrete Fourier transform Okuma Sınıfta anlatım
11 Discrete Fourier transform Okuma, ödev Sınıfta anlatım
12 Discrete Fourier transform Okuma Sınıfta anlatım
13 Computation of the discrete fourier transform Okuma, ödev Sınıfta anlatım
14 Computation of the discrete fourier transform Okuma Sınıfta anlatım
15 Fourier analysis of signals using the discrete Fourier transform Okuma, ödev Sınıfta anlatım
16/17 Final sınavı Okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Discrete-Time Signal Processing. Alan V. Oppenheim, Ronald W. Schafer, John R. Buck
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 7 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 3
2 Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3
3 Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir 3
4 Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4
5 Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4
6 Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 2
8 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 1
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 0
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
12 Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 4 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6