|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Digital Signal Processing for Computer Engineers |
|
Dersin Kodu |
: |
CENG-551 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZEKERİYA TÜFEKÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ayrık zamanlı sinyal ve sistemleri öğrenir z-dönüşümünü öğrenir Sürekli sinyallerin örneklenmesiyle ilgili konuları bilir Süzgeç tasarımını bilir. Ayrık Fourier dönüşümünü bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sayısal sinyal işlemenin temel konularını öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Discrete time signals and systems, the z-transform, sampling of continuous time signals, transform analysis of linear time-invariant systems, Filter design techniques, the discrete Fourier transform, Computation of the discrete fourier transform, Fourier analysis of signals using the discrete Fourier transform. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Discrete time signal and systems |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
2 |
The z-transform |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
3 |
Sampling |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
4 |
Sampling |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
5 |
Transform analysis of linear time-invariant systems |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
6 |
Transform analysis of linear time-invariant systems |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
7 |
Filter design techniques |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
Okuma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Filter design techniques |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
10 |
Discrete Fourier transform |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
11 |
Discrete Fourier transform |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
12 |
Discrete Fourier transform |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
13 |
Computation of the discrete fourier transform |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
14 |
Computation of the discrete fourier transform |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
15 |
Fourier analysis of signals using the discrete Fourier transform |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Discrete-Time Signal Processing. Alan V. Oppenheim, Ronald W. Schafer, John R. Buck
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
3 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
3 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
3 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
4 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
2 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
1 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
0 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
4 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|