|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Speech Processing I |
|
Dersin Kodu |
: |
CENG-549 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZEKERİYA TÜFEKÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrence Konuşma sinyalinin nasıl üretildiğini bilir Öğrenci konuşma sinyallerini modelleyebilir Öğrenci konuşma sinyallerini analiz etme ve sentezleme yöntemlerini öğrenir Öğrenci konuşma sinyali kodlama yöntemlerini öğrenir Öğrenci konuşma tanıma hakkında temel bilgileri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konuşma sinyali işleme´nin temel konularını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mathematical models of human speech production and perception mechanisms, speech analysis/synthesis techniques including linear prediction, filter bank models and homomorphic filtering. Applications to speech synthesis and automatic speech recognition. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fundamentals of speech Science |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
2 |
Modeling speech Production |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
3 |
Modeling speech Production |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
4 |
Modeling speech Production |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
5 |
Short-term processing of speech |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
6 |
Short-term processing of speech |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
7 |
Short-term processing of speech |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Okuma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Linear Predictio Analysis |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
10 |
Linear Predictio Analysis |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
11 |
Cepstral Analysis |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
12 |
Cepstral Analysis |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
13 |
Speech coding and synthesis |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
14 |
Speech coding and synthesis |
Okuma |
Sınıfta anlatım |
|
15 |
Introduction to speech recognition |
Okuma, ödev |
Sınıfta anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Discrete-Time Processing of Speech Signals. John R. Deller, John G. Proakis, John H. L. Hansen
Spoken Language Processing. A Guide to Theory, Algorithm, and System Development. Xuedong Huang, Alex Acero, Hsiao-Wuen Hon
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
4 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
3 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
4 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
4 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
3 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
1 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
1 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
3 |
21 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|