Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Multiprocessor Architectures

Dersin Kodu : CENG-544

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET FATİH AKAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Paralel hesaplamada kullanılan terminolojiyi tanımlamak
Farklı paralel mimarileri, interkonnektleri, programalama modellerini ve algoritmaları tanımlamak,
Paralel algoritmanın zorluk derecesini analiz etmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı modern paralel mimarilerin temellerini, tasarımını ve programlama tekniklerini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Giriş, neden paralel mimari?, temel tasarım sorunları, ortak hafızalı çoklu işlemciler, ön bellek tutarlılığı, hafıza uyumluluğu, dizin tabanlı ön bellek tutarlılığı, ölçeklenebilir ön bellek tutarlılığı, dizin tabanlı yaklaşımlar, hafıza tabanlı dizin protokolleri, ön bellek

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Yüksek Lisans Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin Tanıtımı 1. konu Düz Anlatım
2 Giriş 1. konu Düz Anlatım
3 Amdahl Kanunu 1. konu Düz Anlatım
4 Ön Bellek Tutarlılığı - 1: Konsept 2. konu Düz Anlatım
5 Ön Bellek Tutarlılığı - 2: Snoop Protokolleri 2. konu Düz Anlatım
6 Ön Bellek Tutarlılığı - 3: Snoop Protokolleri 2. konu Düz Anlatım
7 Ön Bellek Tutarlılığı - 4: Dizin Protokolleri 2. konu Düz Anlatım
8 Senkronizasyon - 1: Konsept 3. konu Düz Anlatım
9 Senkronizasyon - 2:: Tasarım 3. konu Düz Anlatım
10 Hafıza Tutarlılığı - 1: Konsept 4. konu Düz Anlatım
11 Hafıza Tutarlılığı - 2: Sınıflar 4. konu Düz Anlatım
12 Hafıza Tutarlılığı - 1: Tasarım 4. konu Düz Anlatım
13 Interkonnektler 5. konu Düz Anlatım
14 Güçlü Paralel Hesaplama 5. konu Düz Anlatım
15 Final Sınavı yok yok
16/17 Final Sınavı yok yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Parallel Computer Architecture: A Hardware/Software Approach David Culler , J.P. Singh , Anoop Gupta
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 10 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
2 Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 5
3 Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir 5
4 Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
5 Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 5
6 Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 3
8 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 0
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 4
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 0
12 Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 5 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6