|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Multiprocessor Architectures |
|
Dersin Kodu |
: |
CENG-544 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET FATİH AKAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Paralel hesaplamada kullanılan terminolojiyi tanımlamak Farklı paralel mimarileri, interkonnektleri, programalama modellerini ve algoritmaları tanımlamak, Paralel algoritmanın zorluk derecesini analiz etmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı modern paralel mimarilerin temellerini, tasarımını ve programlama tekniklerini öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, neden paralel mimari?, temel tasarım sorunları, ortak hafızalı çoklu işlemciler, ön bellek tutarlılığı, hafıza uyumluluğu, dizin tabanlı ön bellek tutarlılığı, ölçeklenebilir ön bellek tutarlılığı, dizin tabanlı yaklaşımlar, hafıza tabanlı dizin protokolleri, ön bellek |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Yüksek Lisans Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Tanıtımı |
1. konu |
Düz Anlatım |
|
2 |
Giriş |
1. konu |
Düz Anlatım |
|
3 |
Amdahl Kanunu |
1. konu |
Düz Anlatım |
|
4 |
Ön Bellek Tutarlılığı - 1: Konsept |
2. konu |
Düz Anlatım |
|
5 |
Ön Bellek Tutarlılığı - 2: Snoop Protokolleri |
2. konu |
Düz Anlatım |
|
6 |
Ön Bellek Tutarlılığı - 3: Snoop Protokolleri |
2. konu |
Düz Anlatım |
|
7 |
Ön Bellek Tutarlılığı - 4: Dizin Protokolleri |
2. konu |
Düz Anlatım |
|
8 |
Senkronizasyon - 1: Konsept |
3. konu |
Düz Anlatım |
|
9 |
Senkronizasyon - 2:: Tasarım |
3. konu |
Düz Anlatım |
|
10 |
Hafıza Tutarlılığı - 1: Konsept |
4. konu |
Düz Anlatım |
|
11 |
Hafıza Tutarlılığı - 2: Sınıflar |
4. konu |
Düz Anlatım |
|
12 |
Hafıza Tutarlılığı - 1: Tasarım |
4. konu |
Düz Anlatım |
|
13 |
Interkonnektler |
5. konu |
Düz Anlatım |
|
14 |
Güçlü Paralel Hesaplama |
5. konu |
Düz Anlatım |
|
15 |
Final Sınavı |
yok |
yok |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Parallel Computer Architecture: A Hardware/Software Approach
David Culler , J.P. Singh , Anoop Gupta
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
5 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
5 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
5 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
5 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
3 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
0 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
0 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
5 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|