Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fuzzy Control Systems

Dersin Kodu : CENG-543

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. RAMAZAN ÇOBAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler zeki kontrolör tasarlayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : öğrencilere bulanık kontrol sistemi tasarlamayı öğretme.

Dersin İçeriği : Bulanık kümeler ve işlemler. Bulanık sistemler ve özellikleri. Bulanık sistem tasarımı. Adaptif olmayan bulanık kontrol; bulanık kontrol tasarımı için deneme yanılma yaklaşımı, doğrusal sistemlerin kararlı bulanık kontrolü, doğrusal sistemlerin optimal ve gürbüz bulanık kontrolü, doğrusal olmayan sistemlerin kayan kipli bulanık kontrolü, bulanık sistemler kullanarak PID kontrolörlerin kazanç planlaması. Adaptif bulanık kontrol; doğrudan ve dolaylı adaptif bulanık kontrolörler. Bulanık kontrol sistemlerinin kararlılığı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bulanık kümeler ve işlemler. Anlatım, soru ve cevap.
2 Bulanık sistemler ve özellikleri. Anlatım, soru ve cevap.
3 Bulanık sistem tasarımı. Anlatım, soru ve cevap.
4 Adaptif olmayan bulanık kontrol; Anlatım, soru ve cevap.
5 bulanık kontrol tasarımı için deneme yanılma yaklaşımı, Anlatım, soru ve cevap.
6 doğrusal sistemlerin kararlı bulanık kontrolü Anlatım, soru ve cevap.
7 doğrusal sistemlerin optimal bulanık kontrolü Anlatım, soru ve cevap.
9 doğrusal sistemlerin gürbüz bulanık kontrolü Anlatım, soru ve cevap.
10 doğrusal olmayan sistemlerin kayan kipli bulanık kontrolü Anlatım, soru ve cevap.
11 bulanık sistemler kullanarak PID kontrolörlerin kazanç planlaması Anlatım, soru ve cevap.
12 Adaptif bulanık kontrol; Anlatım, soru ve cevap.
13 doğrudan ve dolaylı adaptif bulanık kontrolörler. Anlatım, soru ve cevap.
14 Bulanık kontrol sistemlerinin kararlılığı. Anlatım, soru ve cevap.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fuzzy Control Systems Design and Analysis: A Linear Matrix Inequality Approach, Kazuo Tanaka, Hua O. Wang, John Wiley & Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25
    Ödev/Proje/Diğer 5 75
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
2 Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4
3 Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir 5
4 Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
5 Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 5
6 Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4
8 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 5
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 4
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
12 Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6