|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Image and Vision Computing |
|
Dersin Kodu |
: |
CENG-537 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ORAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
CV nin teorik konularını belirlemek, kenar bulma, doku, şablon eşleştirme vb. 2-D ve 3-D görüntü gösterimi sınıflandırmak Görüntü niceleme yöntemlerini kullanmak 2D görüntü dönüştürme yöntemleri simüle etmek Simulasyon ortamı kullanarak metotları analiz etmek ve görüntü gelişimi tasarlamak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dijital görüntü, görüntülerin örneklemesi ve miktarlanması. Aritmetik işlemler, gri skala kullanımı, mesafe ölçümleri, bağlantı, görüntü dönüşümleri, görüntü geliştirme, görüntü onarımı ve görüntü parçalama |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dijital görüntünün temelleri, temsil, renk kavramları, görüntü dönüşümü algoritmaları; 2D Fourier dönüşümü, 2 boyutlu ayrık kosinüs dönüşümü, görüntü yarı tonlama, sayısallaştırma, görüntü sıkıştırma, Huffman kodlama, LZW sıkıştırma, kenar algılama algoritmaları, görüntü bölümleme algoritmaları, şekil tanımı; çokgen yaklaşımı, an tanımlayıcıları, incelme, iskelet ve matematiksel morfoloji, hareket analizi ve damgalama ilkeleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik 1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doğal gözlerin görsel özellikleri. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
MATLAB görüntü işleme,
2-D ve 3-D görüntü gösterimi. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Dijital görüntü karakterizasyonu. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Görüntü örnekleme ve yeniden yapılandırma. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Dijital görüntü matematiksel gösterimi. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Görüntü miktarlama. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
2-D dönüşümleri, görüntü kıvrımları ve Fourier dönüşümleri. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notlarını okuma |
Yazılı Sınav |
|
9 |
2-D dönüşümleri, sinüs ve kosinüs görüntü dönüşümü. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
2-D dönüşümleri, FFT ve görüntü filtreleme |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Görüntü gelişimleri:görüntü zenginleştirme, görüntü restorasyonu. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Görüntü iyileştirme, geometrik dönüşümler |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Görüntü Analizi; morfolojik görüntü işleme, kenar algılama. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Görüntü Analizi, özellik çıkarımı, görüntü parçalama. |
Ders notlarını okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Uygulama sunumları |
Ders notlarını okuma, Uygulama hazırlama |
Düz anlatım, tartışma sunuş |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notlarını okuma |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Digital Image Processing by R. Gonzalez and R. Woods, 3rd edition, Prentice Hall, 2008
Computer Vision and Image Processing: A Practical Approach Using CVIPtools , by S. Umbaugh, Prentice Hall, 1998.
Digital Image Processing, by K. Castleman, Prentice Hall, 1996.
Image Processing: The Fundamentals, by M. Petrou and P. Bosdogianni, John Wiley, 1999.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
5 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
5 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
5 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
4 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
3 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
1 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
3 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
2 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|