|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Internet Architecture and Protocols |
|
Dersin Kodu |
: |
CENG-535 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET FATİH AKAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Veri iletişim konseptini anlamak Çoklama, çoklu erişim, anahtarlama ve adresleme konularını anlamak IP ağları, alt ağlar, yönlendirme ve en uzun ön ek eşleşmesini anlamak Farklı protokolleri anlamak Ağları simule etmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı bilgisayar ağları konseptini, mimarisini, algoritmalarını ve tasarımlarını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar ağları ve İnternet, İnternet nedir?, paket anahtarlama ve devre anahtarlama, gecikme ve kayıp, protokol katmanları, uygulama katmanı, HTTP, FTP, SMTP, MIME, IMAP, DNS, iletim katmanı, basit tekilleyici – UDP, güvenli transferin temelleri, TCP, TCP segment formatı, TCP tıkanıklık kontrolu, TCP akış kontrolü. Wireshark uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Yüksek Lisans Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Internet nedir |
1. konu |
Düz Anlatım |
|
2 |
Gecikme, kayıp ve hız |
1. konu |
Düz Anlatım |
|
3 |
Protokol katmanları ve servis modelleri |
1. konu |
Düz Anlatım |
|
4 |
Ağ uygulama temelleri |
1. konu |
Düz Anlatım |
|
5 |
Web ve HTTP |
2. konu |
Düz Anlatım |
|
6 |
Dosya Transferi: FTP |
2. konu |
Düz Anlatım |
|
7 |
SMTP |
2. konu |
Düz Anlatım |
|
8 |
DNS |
2. konu |
Düz Anlatım |
|
9 |
Peer-to-peer uygulamalar |
2. konu |
Düz Anlatım |
|
10 |
Taşıma Katmanı Servisleri |
3. konu |
Düz Anlatım |
|
11 |
Çoklama ve Tekilleme |
3. konu |
Düz Anlatım |
|
12 |
Güvenli Veri Transferinin Temelleri |
3. konu |
Düz Anlatım |
|
13 |
TCP |
3. konu |
Düz Anlatım |
|
14 |
TCP Bağlantı Yönetimi |
3. konu |
Düz Anlatım |
|
15 |
Final Sınavı |
yok |
yok |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Computer Networking, 5/e
James F. Kurose
Keith W. Ross
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
3 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
5 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
0 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
2 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
0 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
1 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
0 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|