Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Endokrin-Üreme Sistemi Anatomisi

Dersin Kodu : ANA560

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Glandula hypophysea anatomisini tanımlar.
Glandula epiphysea anatomisini tanımlar
Glandula thyroidea anatomik yapısını tanımlar
Glandula parathyroidea anatomisini tanımlar
Glandula suprarenalis anatomisini tanımlar
Endokrin bezler hakkında sahip olduğu bilgiyi modeller üzerinde gösterir.
Üreme sistemi anatomik yapısını tanımlar
Üreme sistemi hakkında sahip olduğu bilgileri model üzerinde gösterir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ANA500 Yüzeyel Anatomi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Endokrin ve üreme sistemi anatomik yapısının kavranması.

Dersin İçeriği : 1. Endokrin sistemi oluşturan yapıların yeleşimi ve komşulukları 2. Glandula hypophysea, Glandula epiphysea, Glandula thyroidea, Glandula parathyroidea , Glandula suprarenalis anatomisi 3. Endokrin sistemi oluşturan yapıların kan damarları ve sinirleri. 4. Pelvis ve perine anatomisi 5. Kadın ve erkek genital organları anatomisi ile komşulukları 6. Üreme sisteminin kan damarları ve sinirleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Anatomi derslikleri ve laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Glandula hypophysea anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
2 Glandula epiphysea anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
3 Glandula thyroidea anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
4 Glandula thyroidea anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
5 Glandula parathyroidea anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
6 Glandula suprarenalis anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
7 Glandula suprarenalis anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
8 ARA SINAV Ders kitaplarından dersin çalışılmasıı test sınavı
9 Pelvis ve perine anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
10 Pelvis ve perine anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
11 Pelvis ve perine anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
12 Kadın genital organları anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
13 Kadın genital organları anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
14 Erkek genital organları anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
15 Erkek genital organları anatomisi Ders kitaplarından dersin okunması Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma
16/17 FİNAL Ders kitaplarından dersin çalışılmasıı test sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fahri Dere Anatomi Atlası ve Ders Kitabı
 Fahri Dere. Nöroanatomi, Fonksiyonel Nöroloji
Diğer Kaynaklar  İnternet Veri Tabanları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. 3
2 Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. 5
3 Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. 4
4 Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 4
5 Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 4
6 Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
7 Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. 3
8 Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 3
9 Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. 4
10 İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar 3
11 İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. 3
12 Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. 3
13 İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. 3
14 İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. 2
15 Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. 3
16 Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. 2
17 Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. 3
18 Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, 3
19 Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. 5
20 Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4