Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endokrin-Üreme Sistemi Anatomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ANA560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Glandula hypophysea anatomisini tanımlar. Glandula epiphysea anatomisini tanımlar Glandula thyroidea anatomik yapısını tanımlar Glandula parathyroidea anatomisini tanımlar Glandula suprarenalis anatomisini tanımlar Endokrin bezler hakkında sahip olduğu bilgiyi modeller üzerinde gösterir. Üreme sistemi anatomik yapısını tanımlar Üreme sistemi hakkında sahip olduğu bilgileri model üzerinde gösterir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ANA500 Yüzeyel Anatomi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endokrin ve üreme sistemi anatomik yapısının kavranması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1. Endokrin sistemi oluşturan yapıların yeleşimi ve komşulukları
2. Glandula hypophysea, Glandula epiphysea, Glandula thyroidea, Glandula parathyroidea , Glandula suprarenalis anatomisi
3. Endokrin sistemi oluşturan yapıların kan damarları ve sinirleri.
4. Pelvis ve perine anatomisi
5. Kadın ve erkek genital organları anatomisi ile komşulukları
6. Üreme sisteminin kan damarları ve sinirleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Anatomi derslikleri ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Glandula hypophysea anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
2 |
Glandula epiphysea anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
3 |
Glandula thyroidea anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
4 |
Glandula thyroidea anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
5 |
Glandula parathyroidea anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
6 |
Glandula suprarenalis anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
7 |
Glandula suprarenalis anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
Ders kitaplarından dersin çalışılmasıı |
test sınavı |
|
9 |
Pelvis ve perine anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
10 |
Pelvis ve perine anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
11 |
Pelvis ve perine anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
12 |
Kadın genital organları anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
13 |
Kadın genital organları anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
14 |
Erkek genital organları anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
15 |
Erkek genital organları anatomisi |
Ders kitaplarından dersin okunması |
Power point ile sunum, maketler üzerinden inceleme ve tartışma |
|
16/17 |
FİNAL |
Ders kitaplarından dersin çalışılmasıı |
test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. |
3 |
|
2 |
Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. |
5 |
|
3 |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. |
4 |
|
4 |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
4 |
|
5 |
Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
4 |
|
6 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
7 |
Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. |
3 |
|
8 |
Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. |
4 |
|
10 |
İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar |
3 |
|
11 |
İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. |
3 |
|
12 |
Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. |
3 |
|
13 |
İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. |
3 |
|
14 |
İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. |
2 |
|
15 |
Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
16 |
Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. |
2 |
|
17 |
Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. |
3 |
|
18 |
Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, |
3 |
|
19 |
Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. |
5 |
|
20 |
Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|