|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sindirim Sistemi Anatomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ANA540 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AHMET HİLMİ YÜCEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sindirim sistemi yapısı hakkında temel bilgi verir. Sindirim kanalı ve eklenti organlarını tanımlar. Sindirim organlarının vucut duvarına projeksiyonunu açıklar. Sindirim organlarının damar sinir dağılımlarını gösterir. Sindirim sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkisini açıklar. Alimantatio. digestio,absorbsio,defecatio kavramlarını açıklar.. Porto-caval anastomozları tanımlar. Vucut duvarı ve karın boşluğundaki cava-caval anstomozları tanımlar.
Lumbo- sacral plexusu tanımlar. Karın duvarı ve Karın içi lenfatik drenajı açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sindirim sistemi anatomisi için gerekli temel bilgileri vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında; Sindirim sistemi kanal ve organlarının anatomisini fonksiyonları ile birlikte ele alarak incelenmesi, Kan, lenf damarları ve sinir dağılımlarıyla işlenmesi, normal yapı haricinde varyasyonların öğrenilmesi ve klinik önemlerinin belirtilmesi yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İki derslik ve bir laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sindirim kanalı |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
2 |
Sindirim kanalı ek organları. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma
problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
3 |
Sindirim sisteminin yapı ve işlevi. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,, grup çalışması, standart derslik teknolojileri. |
|
4 |
Makale saati. |
Makale hazırlama. |
Sunum,tartışma,
standart derslik teknolojileri. |
|
5 |
Alimantatio, digestio, absorbsio ve defacatio. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma
problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
6 |
Ara sınavı |
Kaynak okumak. |
Standart derslik teknolojileri |
|
7 |
Lenfatik drenaj. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma
problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
8 |
Cava-caval anastomozlar. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
9 |
Porto-caval anastomozlar. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
10 |
Sinirsel innervasyon. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
11 |
Arteriyal beslenme. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
12 |
Venöz boşalım. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
13 |
Sindirim organlarının vücut duvarına projeksiyonu. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
14 |
Çiğneme kasları ve fonksiyonları. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
15 |
Temporo mandibuler eklem ve hareketleri. |
Kaynak okumak. |
Anlatım,tartışma,problem çözme,grup çalışması,standart derslik teknolojileri. |
|
16/17 |
Final sınavı. |
Kaynak okumak. |
Standart derslik teknolojileri |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnternet ve kütüphane veri tabanları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. Fahri
Gray´s Anatomy. Editor-in-Chief:Susan Standrink.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. |
4 |
|
2 |
Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. |
4 |
|
3 |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. |
4 |
|
4 |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
4 |
|
5 |
Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
5 |
|
6 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
7 |
Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. |
4 |
|
8 |
Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. |
5 |
|
10 |
İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. |
4 |
|
12 |
Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. |
5 |
|
13 |
İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. |
5 |
|
14 |
İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. |
5 |
|
15 |
Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
16 |
Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. |
5 |
|
17 |
Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. |
3 |
|
18 |
Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, |
2 |
|
19 |
Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. |
4 |
|
20 |
Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
24 |
24 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|