|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Nörobiyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
ANA502 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NESLİHAN BOYAN Prof.Dr. ÖZKAN OĞUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
M.S.S.´nin makroskobik ve mikroskobik yapılarını tanımlar. İnen ve çıkan yolları ve fonksiyonel rollerini bilir Göz anatomisini bilir ve fonksiyonlarını kavrar Sinir sisteminin yapısı ve fonksiyonu arasındaki ilişkiyi kavrar Otonom sinir sisteminin yapısı ve fonksiyonu arasındaki ilişkiyi kavrar Motor entegrasyon sistemleri ve fonksiyonları arasındaki ilişkiyi kavrar Koku yollarını bilir ve eğitim materyalleri üzerinde gösterir Kulak anatomisini bilir ve fonksiyonlarını kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sinir sistemi anatomisi ve işlevinin davranış nörobiyolojisi ile ilişkisinin kavranması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1. Sinir sistemi genel bilgileri
2. Sinir sistemi mikroskobik yapısı
3. Sinir sistemi makroskobik yapısı
4. İnen ve çıkan yollar
5. Duyu organları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Anatomi derslikleri ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sinir sisteminin yapısı ve çalışması . |
Kitaptan dersin okunması |
Power Point İle sunum (PPS), modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
2 |
M.S.S.’nin makroskobik ve radyolojik anatomisi. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS,modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
3 |
M.S.S.´i anatomisi ve embriyolojik gelişimine klinik açıdan yaklaşım. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS,modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
4 |
MSS arter ve venlerinin anatomik ve klinik özellikleri. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS,modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
5 |
İnen yollar´ın anatomik ve fizyolojik mekanizmalarına klinik açıdan yaklaşım. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS |
|
6 |
Çıkan yollar´ın anatomik ve fizyolojik mekanizmalarına klinik açıdan yaklaşım. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS |
|
7 |
Kranial sinirler ve lezyonlarına klinik yaklaşım. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS |
|
8 |
Ara sınav |
Kitaptan derslerin çalışılması |
Çoktan seçmeli sorular ile test sınavı |
|
9 |
Cerebellum iç yapısı ve fonksiyonel bağlantıları. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS,modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
10 |
Diencephalon ve cortex iç yapısı fonksiyonel bağlantılarının klinik özellikleri. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS,modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
11 |
Otonom sinir sistemi ve fonksiyonel bağlantıları. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS,modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
12 |
Retiküler sistemin fonksiyonel bağlantıları ve klinik özellikleri. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS |
|
13 |
Vestibüler sistem ve işitme yollarının fonksiyonel bağlantıları ve klinik özellikleri. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS, modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
14 |
Görme yolları ve klinik özellikleri. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS,modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
15 |
Koku yolları ile limbik sistem arasındaki fonksiyonel bağlantılar ve klinik özellikler. |
Kitaptan dersin okunması |
PPS,modeller ve kadavra üzerinde oluşumları göstermek |
|
16/17 |
Final |
Kitaptan derslerin çalışılması |
Çoktan seçmeli sorular ile test sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.Clinical Neuroanatomy, Snell R.,S
2.Nöroanatomi ve Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı, DERE F.
3. Gray’s Anatomy, Warwick R, Williams P.L
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. |
0 |
|
2 |
Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. |
0 |
|
3 |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. |
2 |
|
4 |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
1 |
|
5 |
Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
0 |
|
6 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
0 |
|
7 |
Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. |
0 |
|
8 |
Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. |
5 |
|
10 |
İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. |
0 |
|
12 |
Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. |
0 |
|
13 |
İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. |
5 |
|
14 |
İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. |
4 |
|
15 |
Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
16 |
Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. |
0 |
|
17 |
Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. |
0 |
|
18 |
Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, |
3 |
|
19 |
Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. |
0 |
|
20 |
Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|