|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kinezyolojik Anatomi |
|
Dersin Kodu |
: |
ANA521 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEHİCE DURGUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kinezyolojinin genel kavramlarını ve tarihçesini bilir. Vücuttaki düzlem ve eksenleri, vücudun hareketlerini, segmental ve intersegmental açıyı tanımlar. Kas-iskelet sistemindeki kaldıraçları ayırt eder. Vücuttaki eklemlerin yapısı ile kinezyolojiyi ilişkilendirir. İskelet kaslarında lif ve kasılma tipleri ile egzersizi ilişkilendirir. Kas kuvvetini etkileyen etmenleri özetler. Sürtünme etkilerini değerlendirir. Postürün kinezyolojisini açıklar. Kinezyolojik ilkeleri günlük aktivitelere uygular ve yürümeyi çözümler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hareket analizi ilke ve yöntemlerini anatomik ve mekanik bilgiler ışığında irdelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İçerik özellikle kinezyolojiye vurgu yapılarak hareket analizi ilkeleri konularında yoğunlaşmıştır: Gros vücut hareketleri, kas-iskelet sisteminin makineleri, bir kaldıraç olarak insan vücudu, vücuttaki eklemlerin kinezyolojileri, iskelet kaslarının görevleri, postürün kinezyolojisi, kinezyolojik ilkelerin günlük yaşamdaki aktivitelere uygulanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe+İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Anatomi Anabilim Dalı Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kinezyolojiye giriş (Genel kavramlar ve tarihçe) |
Kaynak araştırma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
2 |
İnsan vücudunda düzlemler ve eksenler |
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
3 |
Vücut hareketleri ve açıları |
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
4 |
Bir kaldıraç sistemi olarak insan vücudu |
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
5 |
Vektörel ve skalar çözümleme
|
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
6 |
İnsan vücudundaki mekanik yükler
|
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
7 |
Kemiklerin mekanik işlevi
|
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
8 |
Eklem kinezyolojisi, eklem kararlılığı ve hareketliliği
|
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
9 |
ARA SINAV |
Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması |
Yazılı veya sözlü sınav |
|
10 |
İskelet kaslarının yapısal özellikleri ve kas kuvvetini ekileyen etmenler
|
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
11 |
Kas lifi tipleri, kasılma tipleri ve egzersiz ile ilişkisi
|
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
12 |
Sürtünme etkileri
|
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
13 |
Postür kinezyolojisi |
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
14 |
Kinezyolojik ilkelerin günlük aktivitelere uygulanması (PROJE SUNUMU)
|
Araştırma, soru geliştirme, takım çalışması, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, beyin fırtınası, proje, grup projesi, standart bilgi teknolojileri |
|
15 |
Yürüme Analizi
|
Kaynak araştırma, soru geliştirme |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI
|
Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması |
Yazılı veya sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
B. Durgun. Kinezyolojik Anatomi Ders Notları (Ders Slaytlarının basılı materyali)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet ve kütüphane veri tabanları
Konu ile ilgili olarak önerilen basılı veya online kaynaklar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. |
4 |
|
2 |
Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. |
3 |
|
3 |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. |
3 |
|
4 |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
4 |
|
5 |
Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
3 |
|
6 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
7 |
Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. |
0 |
|
8 |
Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. |
5 |
|
10 |
İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar |
4 |
|
11 |
İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. |
0 |
|
12 |
Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. |
4 |
|
13 |
İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. |
3 |
|
14 |
İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. |
5 |
|
15 |
Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
16 |
Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. |
5 |
|
17 |
Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. |
2 |
|
18 |
Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, |
0 |
|
19 |
Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. |
2 |
|
20 |
Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 137 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|