|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüzeyel Anatomi |
|
Dersin Kodu |
: |
ANA500 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PINAR KARAKAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan vücudunu anatomik pozisyonda tanımlama Baş ve boyun bölgesinde yer alan kasların lokalizasyonunu değerlendirme Baş ve boyun bölgesinde bulunan damar ve sinir yapılarının yerleşimini tanımlama ve traselerini değerlendirme Üst ekstremite bölümlerini tanımlama ve kasların lokalizasyonunu değerlendirme Anatomik enfiye kutusu (fovea radialis) yerleşimini tanımlama İntravenöz tedavi ve kan alımı için damarların yerleşimi hakkında bilgi edinme Nabız alınması için arterlerin palpasyonu hakkında bilgi edinme Karın duvarı bölümleri hakkında bilgi edinme Alt ekstremite kemik yapıları hakkında bilgi edinme Alt ekstremite kaslarının yerleşiminin tanımlanması Alt ekstremite damar ve sinir yapıları hakkında bilgi edinme ve traselerinin tanımlanması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan vücudu yapısını, oluşumların lokalizasyonu değerlendirebilmesi için gerekli bilgileri vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsan vücudu yapıları
Baş ve boyun bölgesi yapıları,üst ekstremite yapıları, gövde yapıları, alt ekstremite yapıları ve bu yapıların yerleşimlerinin değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Anatomi Anabilim Dalı dersliği ve anatomi laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anatomik pozisyon |
kitap |
Anlatım |
|
2 |
Baş ve boyun bölgesi |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri,maket |
|
3 |
Baş ve boyun bölgesi |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri |
|
4 |
Baş ve boyun bölgesi |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
5 |
Üstekstremite |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
6 |
üst ekstremite |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
7 |
üst ekstremite |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
8 |
Ara sınav |
kitap |
|
|
9 |
Abdomen |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
10 |
Abdomen |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
11 |
Abdomen |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
12 |
abdomen |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
13 |
alt ekstremite |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
14 |
alt ekstremite |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
15 |
alt ekstremite |
kitap |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, grup çaışması, standart derslik teknolojileri, maket |
|
16/17 |
Final Sınavı |
kitap |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
F. Dere. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt 1 ve Cilt 2
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. |
2 |
|
2 |
Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. |
3 |
|
3 |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. |
4 |
|
4 |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
4 |
|
5 |
Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
5 |
|
6 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
7 |
Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. |
0 |
|
8 |
Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. |
5 |
|
10 |
İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. |
3 |
|
12 |
Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. |
5 |
|
13 |
İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. |
4 |
|
14 |
İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. |
4 |
|
15 |
Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
16 |
Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. |
4 |
|
17 |
Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. |
0 |
|
18 |
Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, |
0 |
|
19 |
Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. |
5 |
|
20 |
Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|