|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Modern Heykel Tarihi II |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 736 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SUAT KARAASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat akımları ve sanatçıların tanınması 20. yy. ın ikinciyarısından günümüze heykel sanatının gelişiminin incelenmesi sanatçıların çalışmalarının tanınması ve incelenmesi Günümüz heykel sanatının sorunlarının tartışılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1950 sonrası heykel sanatındaki gelişmeleri sanatçılar, sanat eserleri ve akımlar üzerinden tartışmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanat akımları ve sanatçıların tanınması ve sanatçıların çalışmalarının plastik açıdan değerlendirilmesi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kavramsal Sanat ve Joseph kosuth |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
2 |
Pop art |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
3 |
Süper Realizm |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
4 |
Yoksul Sanat ve Süreç Sanatı |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
5 |
Arazi Sanatı |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
6 |
Sosyal Heykel ve Joseph Beuys |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
7 |
Yeni Gerçekcilik |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
8 |
Vize |
Vize |
Vize |
|
9 |
Feminist Sanat ve Kiki Simith |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
10 |
Yoksul Sanat ve Süreç Sanatı |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
11 |
Video Sanatı |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
12 |
Heykel Sanatı ve Postmodernizm |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
13 |
Postmodernizm ve Modernizm Tartışmaları |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
14 |
Postmodernizm ve Modernizm Tartışmaları |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
15 |
Postmodernizm ve Modernizm Tartışmaları |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1900-1990(in anthology of changing idea),Editör:Charles Harrison, Paul Wood, Blackwell
Publishers, 1992 Art in Theory
Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Kitabevi, İstanbul, 2011
Modern Sanatın öyküsü Norbert Lynton, Çev:Cevat Çapan- Sadi Öziş,
Remzi Kitabevi yayınları, İstanbul1982
Modernizmin Serüveni, Enis Batur, YKY, İstanbul,1997
Heykelsi Düşünce, James J. Kelly, Wavewland Press, New York,1991
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
3 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
3 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
4 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
2 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
3 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
6 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|