Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Modern Heykel Tarihi II

Dersin Kodu : RES 736

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SUAT KARAASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanat akımları ve sanatçıların tanınması
20. yy. ın ikinciyarısından günümüze heykel sanatının gelişiminin incelenmesi
sanatçıların çalışmalarının tanınması ve incelenmesi
Günümüz heykel sanatının sorunlarının tartışılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 1950 sonrası heykel sanatındaki gelişmeleri sanatçılar, sanat eserleri ve akımlar üzerinden tartışmak.

Dersin İçeriği : Sanat akımları ve sanatçıların tanınması ve sanatçıların çalışmalarının plastik açıdan değerlendirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kavramsal Sanat ve Joseph kosuth kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
2 Pop art kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
3 Süper Realizm kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
4 Yoksul Sanat ve Süreç Sanatı kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
5 Arazi Sanatı kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
6 Sosyal Heykel ve Joseph Beuys kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
7 Yeni Gerçekcilik kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
8 Vize Vize Vize
9 Feminist Sanat ve Kiki Simith kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
10 Yoksul Sanat ve Süreç Sanatı kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
11 Video Sanatı kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
12 Heykel Sanatı ve Postmodernizm kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
13 Postmodernizm ve Modernizm Tartışmaları kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
14 Postmodernizm ve Modernizm Tartışmaları kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
15 Postmodernizm ve Modernizm Tartışmaları kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1900-1990(in anthology of changing idea),Editör:Charles Harrison, Paul Wood, Blackwell Publishers, 1992 Art in Theory
 Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Kitabevi, İstanbul, 2011
 Modern Sanatın öyküsü Norbert Lynton, Çev:Cevat Çapan- Sadi Öziş, Remzi Kitabevi yayınları, İstanbul1982
 Modernizmin Serüveni, Enis Batur, YKY, İstanbul,1997
 Heykelsi Düşünce, James J. Kelly, Wavewland Press, New York,1991
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 3
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 3
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 5
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 3
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 2
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 4
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 2
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 3
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6