|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Modern Heykel Tarihi I |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 717 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SUAT KARAASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
20. yy. da yaşayan ve kişisel üslupları ile öne çıkan sanatçıları tanır 20. yy. da gerçekleşen ve öne çıkan sanat ürünlerini inceleyerek, bilgi sahibi olur 20.yy.da ortaya çıkan sanat akımları üzerine teorik çalışmalar yapar 20. yy. da ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkileyen sanat olaylarını bilir Görsel sanatların diğer sanat disiplinleri ile ilişkisini kurar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
19. yüzyılın sonundan günümüze kadar geçen süreçte, heykel sanatının geçirdiği evrimler ve çağdaş sanat akımlarını dönemlerinin kendine özgü koşulları içerisinde irdelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencinin 20 yy.heykel sanatı konusunda genel anlamda bilgi sahibi olması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Avrupa’da I. Dünya Savaşı öncesi ortaya çıkan sanat akımları |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
2 |
Rodin - Brancusi - Rosso - Broudell |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
3 |
Kübizm ve kübist heykel sanatçıları |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
4 |
Kostrüktivizm ve konstüktivist sanatçılar
|
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
5 |
Fütürizm ve Fütürist Sanatçılar |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
6 |
Dadaizm ve Dadaist sanatçılar |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
7 |
Minimalizm ve Minimalist Sanatçılar |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
8 |
Sürrealizm ve Sürrealist Sanatçılar |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
9 |
Vize |
vize |
vize |
|
10 |
Land Art |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
11 |
Kavramsal Sanat |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
12 |
Sosyal Heykel ve Josef Boys |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
13 |
Performans Sanatı |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
14 |
Happyningler |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
15 |
Toplumcu Gerçekci Heykeller |
kaynak araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
final |
final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Heykelsi Düşünce, James J. Kelly, Wavewland Press, New York,1991
1900-1990(in anthology of changing idea),Editör:Charles Harrison, Paul Wood, Blackwell
Publishers, 1992 Art in Theory
Modern Sanatın öyküsü, Norbert Lynton, Çev:Cevat Çapan- Sadi Öziş,
Remzi Kitabevi yayınları, İstanbul1982,
Modernizmin Serüveni, Enis Batur, YKY, İstanbul,1997
Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, Nazan İpşiroğlu, Cem Yayınevi, İstanbul,1977
Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
3 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
3 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
4 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
2 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
4 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
4 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|