Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Modern Heykel Tarihi I

Dersin Kodu : RES 717

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SUAT KARAASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 20. yy. da yaşayan ve kişisel üslupları ile öne çıkan sanatçıları tanır
20. yy. da gerçekleşen ve öne çıkan sanat ürünlerini inceleyerek, bilgi sahibi olur
20.yy.da ortaya çıkan sanat akımları üzerine teorik çalışmalar yapar
20. yy. da ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkileyen sanat olaylarını bilir
Görsel sanatların diğer sanat disiplinleri ile ilişkisini kurar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 19. yüzyılın sonundan günümüze kadar geçen süreçte, heykel sanatının geçirdiği evrimler ve çağdaş sanat akımlarını dönemlerinin kendine özgü koşulları içerisinde irdelemektir.

Dersin İçeriği : Öğrencinin 20 yy.heykel sanatı konusunda genel anlamda bilgi sahibi olması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Avrupa’da I. Dünya Savaşı öncesi ortaya çıkan sanat akımları kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
2 Rodin - Brancusi - Rosso - Broudell kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
3 Kübizm ve kübist heykel sanatçıları kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
4 Kostrüktivizm ve konstüktivist sanatçılar kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
5 Fütürizm ve Fütürist Sanatçılar kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
6 Dadaizm ve Dadaist sanatçılar kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
7 Minimalizm ve Minimalist Sanatçılar kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
8 Sürrealizm ve Sürrealist Sanatçılar kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
9 Vize vize vize
10 Land Art kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
11 Kavramsal Sanat kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
12 Sosyal Heykel ve Josef Boys kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
13 Performans Sanatı kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
14 Happyningler kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
15 Toplumcu Gerçekci Heykeller kaynak araştırma Görsel sunum ve tartışma
16/17 Final final final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Heykelsi Düşünce, James J. Kelly, Wavewland Press, New York,1991
 1900-1990(in anthology of changing idea),Editör:Charles Harrison, Paul Wood, Blackwell Publishers, 1992 Art in Theory
 Modern Sanatın öyküsü, Norbert Lynton, Çev:Cevat Çapan- Sadi Öziş, Remzi Kitabevi yayınları, İstanbul1982,
 Modernizmin Serüveni, Enis Batur, YKY, İstanbul,1997
 Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, Nazan İpşiroğlu, Cem Yayınevi, İstanbul,1977
 Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 3
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 3
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 4
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 3
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 4
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 4
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 2
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 4
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6