Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Heykel I

Dersin Kodu : RES 707

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SUAT KARAASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı konu, teknik malzemelerle heykelsi düşünme ve üretim biçimlerini anlamaya ve oluşturmaya dönük uygulama çalışmaları yapabilir
Bir sanatsal problemin çözümleme süreçlerini, ürün analiz yöntemleri kullanılarak inceleyebilir
Doğasal formlar aracılığıyla , heykelsi formları oluşturabilir
artistik, teknik ve kavramsal olarak özgün tasarımlar yapabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : üç boyutlu düşünme ve üretim biçimlerine dönük olarak, özgün çalışmalar yapmak.

Dersin İçeriği : Doğa formlarından yararlanarak, üç boyutlu çalışmaların yapıldığı ve üzerinde tartışmaların yürütüldüğü bir derstir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 canlı modelden etüd çalışması için ön hazırlık.(konstrüksiyon hazırlamak,örneklerin incelenmesi, kil hazırlığının yapılması) Kilin plastik kıvama getirilmesi Ders Anlatımı
2 canlı model çalışmasının heykel eğitimindeki önemi üzerine teorik tartışma , modeli ayrıntılarıyla inceleme, bütün ve parçalar arasında ilişki kurma, Anatomi atlaslarının incelenmesi Ders Anlatımı
3 Canlı modelden desen çizimi, modeli doğru olarak çizgiyle ifade edebilme, Kil hazırlığı Desen üzerine eleştiri
4 1/1 ölçülerinde modelden kil etüd çalışmasına başlangıç, Model üzerinden küçük kroki çizimlerinin yapılması Çalışmalar üzerinde tartışma
5 Canlı modelden etüt çalışması, Model üzerinden küçük kroki çizimlerinin yapılması Ders anlatımı ve eleştiri
6 Canlı modelden etüt çalışması, Model üzerinden küçük kroki çizimlerinin yapılması Ders anlatımı ve eleştiri
7 Canlı modelden etüt çalışması, Model üzerinden küçük kroki çizimlerinin yapılması Ders anlatımı ve eleştiri
8 Vize. vize vize
9 Çalışmanın dökümü ve kalıplandırılması Alçı döküm için uygun ortamın hazırlanması Alçı döküm tekniği
10 Figüratif kompozisyon çalışması için örnek çalışmaların incelenmesi ve seçilen tema üzerinde tartışma, Figüratif kompozisyon çalışması için eskiz çizimlerinin yapılması Tartışma
11 Figüratif kompozisyon çalışması için kostrüksiyon hazırlama ve yapılan eskizlerin değerlendirilmesi Kil hazırlığının yapılması Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler
12 Figüratif kompozisyon çalışmasına başlangıç, Killerin plastik kıvama getirilmesi Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler
13 Figüratif kompozisyon çalışmasına devam Eskiz çizimleri Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler
14 Figüratif kompozisyon çalışmasına devam Eskiz çizimleri Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler
15 Figüratif kompozisyon çalışmasında ortaya çıkan ürünler üzerine değerlendirme yapma Eskiz çizimleri Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler
16/17 .Final Değerlendirme ve tartışma ortamının hazırlanması Değerlendirme ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 3
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 3
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 5
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 3
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 2
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 4
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 4
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6