Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pamuk Tarımında Bitki İzleme Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-705 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pamuk bitkisinin değişik büyüme dönemlerini ve bu dönemlere göre bitki büyümesine etki eden faktörleri bilir. Pamuk bitkisi üzerinde ayrıntılı veri toplamayı ve bu verilerle pamuk bitkisinin çevresine nasıl yanıt verdiklerini yorumlamayı bilir. Pamuk bitkisinin gelişiminin izlenmesinde kullanılan bazı yöntemleri uygulamalı olarak öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı pamuk bitkisinin değişik büyüme dönemlerinin incelenmesi ve bitki büyümesine etki eden faktörlerin bu dönemlere göre belirlenmesi olarak tanımlanabilen bitki izleme teknikleri bağlamında pamuk bitkisi üzerinde ayrıntılı verileri toplama ve bunları yorumlamaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Pamuk bitkisinin değişik büyüme dönemlerinin incelenmesi ve bitki büyümesine etki eden faktörlerin bu dönemlere göre belirlenmesi olarak tanımlanabilen bitki izleme teknikleri bağlamında pamuk bitkisi üzerinde ayrıntılı veri toplama ve bu verilerle bitkilerin çevrelerine nasıl yanıt verdiklerini yorumlama ve buna dayalı olarak kültürel uygulamaları uygulamak yer almaktadır. Bu derste kültürel önlemleri zamanında ve doğru bir şekilde uygulanabilmesi için uygulanabilirliği basit ve kolay olan bitki izleme teknikleri incelenecek, buna bağlı olarak bitkinin gelişiminin izlenmesinde kullanılan bazı yöntemlerinin uygulanış biçimi ele alınacaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pamuk bitkisinin morfolojisi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Pamuk bitkisinin büyüme ve gelişmesi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Bitkinin önemli fenolojik dönemleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Fenolojik dönemlere etki eden biyotik ve abiyotik faktörler |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Bitki izleme teknikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Pamuk bitkisinin vejetatif büyüme dönemine ilişkin bitki haritalama için veri toplama teknikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Pamuk bitkisinin çiçeklenme dönemine ilişkin bitki haritalama için veri toplama teknikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Pamuk bitkisinin çiçeklenme doruğu dönemine ilişkin bitki haritalama için veri toplama teknikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Pamuk bitkisinin koza tutma ve dolum dönemine ilişkin bitki haritalama için veri toplama teknikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
11 |
Verilerin toplanması ve yorumlanması ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Bitki haritalama verilerinin toplanması ve yorumlanması üzerinde pratikler-1 |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Bitki haritalama verilerinin toplanması ve yorumlanması üzerinde pratikler-2 |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Bitki haritalama verilerinin toplanması ve yorumlanması üzerinde pratikler-3 |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Bitki haritalama verilerinin toplanması ve yorumlanması üzerinde pratikler-4 |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
4 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|