|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Bitkileri Üretiminde Güncel Uygulamalar |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-588 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarla bitkileri üretiminde agro-ekolojik koşulları bilir Tarla bitkilerinde biyotik ve abiyotik stres koşullarınını bilir Tarla bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olur ve stres koşullarına karşı uygulamalar için beceri kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarla bitkileri üretiminde agro-ekolojik koşullara özgü toprak işleme, çeşit, ekim şekli, zamanı ve ekim sistemleri, bitkilerde su ve besleme düzeyini saptamaya yönelik uygulamalar ve özellikle ortaya çıkabilecek biyotik ve abiyotik stres koşullarına karşı kültürel koruma uygulamalarının kullanımı aktarılacaktır
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde temel prensipler, ekolojik istekleri, morfolojik özellikleri, büyüme, gelişme ve verim oluşumu. Çevre koşulları-verim ilişkisi, ekimden olunlaşmaya kadar geçen süreçte, çeşit, ekim zamanı, ekim şekli, bitki sıklığı, gübreleme, kuraklık ve sıcaklık gibi olumsuz koşullara karşı uygulamaların etkinliği verilmektedir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar, deneme alanı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Agroekolojiye giriş |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
2 |
Agroekoloji ve ekim sistemleri |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
3 |
Tarla bitkilerinde büyüme ve gelişme |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
4 |
Tarla bitkilerinde verim ve bileşenleri |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
5 |
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde geleneksel uygulamalar |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
6 |
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde modern uygulamalar |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
7 |
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde geleneksel ve modern uygulamaların karşılaştırılması |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
8 |
Tarla bitkileri veriminde güncel hedefler |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
9 |
Ara sınav |
Kaynak okumak |
Yazılı |
|
10 |
Tarla bitkilerinde uygulama öncelikleri ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
11 |
Tarla bitkilerinde bitki gelişimini algılama ve gerektirebileceği uygulamalar |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
12 |
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde abiyotik stresi algılama ve güncel çözüm olanakları |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
13 |
Literatür kaynaklı güncel uygulamalar |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
14 |
Literatür kaynaklı güncel uygulamalar |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
15 |
Literatür kaynaklı güncel uygulamalar |
Kaynak okumak |
Ders anlatımı, münazara |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Kaynak okumak |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Anonymous, 2011. Agronomy Guide for Field Crops: Chapter 4, http://www.omafra.gov.on.ca/english/crops/pub811/4toc.htm
AHUJA LR., MA L., HOWELL TA.,2002.Agricultural System Models İn Field Research And Technology Transfer. Lewis Publishers
BALTENSPERGER DD., AL-AMOODİ LK., ROBERTS CA., DİCK WA., SAVİN MC., KRİSHNAN HB., ULERY AL., LOGSDON SD.,2010.Advances in Agronomy, Vol: 105. Academic Press is An Imprint of Elsevier
SPARKS DL., 2009. Advances in Agronomy, Vol: 104. Academic Press is An Imprint of Elsevier
CHANDRASEKARAN B., ANNADURAİ K., SOMASUNDARAM E., 2010. A Text Book Og Agronomy. New Age İnternational (P) Limited, Publishers
CLAY DE., , SHANAHAN JF.,2011. GIS Applications in Agriculture: Nutrient Management for Energy Efficiency. CRC Press Taylor & Francis Group
FAGERIA NK., BALIGAR VC., JONES CA., 2011. Growth And Mineral Nutrition Of Field Crops. CRC Press İs An İmprint Of The Taylor & Francis Group
LICHTFOUSE E., HAMELIN M., NAVARRETE M., DEBAEKE P., 2011. Sustainable Agriculture, Volume: 2. Springer
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
5 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|