|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Bitkileri Deneme Tekniği ve Özel Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-509 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırmalarda kullanılacak deneme desenlerinin özelliklerini bilir Araştırma konusuna uygun deneme deseninin seçimini yapar Deneme desenlerinin uygulamasını ve sonuçların değerlendirilmesini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarımsal araştırmanın gerekliliği, deneme tekniğinin konusu, deneme çeşitleri, basit istatistiki kavramlar, tarla bitkileri ile yapılacak denemelerin planlanması, kullanılabilecek deneme desenleri (tesadüf parselleri, tesadüf blokları, latin karesi, faktöriyel denemeler) denemelerin kurulmasında dikkat edilecek hususlar, denemelerin değerlendirilmesinde kullanılan yeni yöntemler, araştırma sonuçlarının yazılmasında dikkat edilecek hususlar |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarımsal araştırmanın gerekliliği, deneme tekniğinin konusu, deneme çeşitleri, tarla bitkileri ile yapılacak denemelerin planlanması, kullanılabilecek deneme desenleri (tesadüf parselleri, tesadüf blokları, latin karesi, faktöriyel denemeler) denemelerin kurulmasında dikkat edilecek hususlar, denemelerin değerlendirilmesinde kullanılan yeni yöntemler, araştırma sonuçlarının yazılmasında dikkat edilecek hususlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Araştırmanın gerekliliği |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Tarla denemelerinde amaçlar |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Deneme çeşitleri |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Araştırmadaki ve denemedeki adımlar |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Denemede kullanılacak materyalin seçilmesinde dikkat edilecek hususlar |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Tek faktörlü deneme desenleri ve özelliklerinin açıklanması |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Tek faktörlü deneme desenleri ve özelliklerinin açıklanması |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Çok faktörlü deneme desenleri ve özelliklerinin açıklanması ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Çok faktörlü deneme desenleri ve özelliklerinin açıklanması |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Uygulamalar arası önemlilik testleri |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Basit regresyon ve korelasyon analizleri |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Tarla bitkilerinde yeni deneme desenleri |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AÇIKGÖZ, N. Tarla Deneme Tekniği, Agricultural Experimentation: Design and Analysis
AÇIKGÖZ, N. Araştırma ve Deneme Metodları, E.Ü. Ziraat Fak. Ders Notları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
3 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
2 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
5 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
2 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
5 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|