|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kokulu Bitkiler |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-582 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kokulu bitkinin tanımını ve tarihçesini bilir Kokulu bitkilerin kozmetik sanayinde kullanımı ve oluşturdukları esas ve yan ürünleri ve ticareti hakkında bilgi sahibi olur Kokulu bitkilerin Türkiye ve Dünyadaki önemini öğrenir Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, kokulu bitkilerin tanımı, önemi, ticareti, kokulu bitkilerde kokuyu oluşturan maddeler, kokunun değişimini etkileyen faktörler ve kokulu bitkilerin üretimi ve seleksiyonudur |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kokulu bitkilerin tanımı ve bu bitkilerdeki koku bileşenleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kokulu bitkinin tanımı ve tarihçesi
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Bitkilerde koku mekanizmasının fizyolojisi
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Bitkilerdeki kokulu bileşenler
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Kokulu bitkilerin Türkiye ve Dünyadaki önemi
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Kokulu bitkilerin sınıflandırılması
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Türkiye’de ve Dünyada yetişen kokulu bitkiler
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Kokulu bitkilerin kozmetik deterjan ve ilaç sanayindeki kullanım alanları
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Sentetik kokuların insanlar üzerindeki etkileri
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Bitkisel kokuların insanlar üzerindeki etkileri ve bu konu hakkında ödev verilecek
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Ticari öneme sahip kokulu bitkiler
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Kokulu bitkilerin toplanması ile ilgili kurallar
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Kokulu bitkilerin in situ, ex-situ korunması
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Bazı önemli kokulu bitkilerin (Lonicera, Santalum, Vetiveria, Cananga, Cinnamomum, Sassafras, Commiphora, Boswellia, Litsea, Helichrysum, Ocimum, Melissa, Thymus, Origanum, Majorana, Verbena, Nepeta, Pelargonium, Satureja, Salvia, Cymbopogon, Verbena, Convalaria, Daphne, Chamomilla, Artemisia, Anethum, Mentha, Rosmarinus, Lavandula, Hyssopus, Foeniculum, Matthiola, Reseda, Phlox, Hamamelis,, Jasminum, Hyasinths, Rosa, Dianthus , Coriandrum species)kültürü ve ıslahı konusunda bilgiler |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Kokulu bitkilerin morfolojik özellikleri
|
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
R.R. CALKIN, J. S.JELLINEK, Perfumery: Practice and Principle
D.PYBUS,C.SELL, D.H. PYBUSS, The Chemistry of Fragrance
R. PHILLIP, Scented Plants
M. EDWARS, Fragrans of The World
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
3 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
4 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|