Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kokulu Bitkiler

Dersin Kodu : TB-582

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kokulu bitkinin tanımını ve tarihçesini bilir
Kokulu bitkilerin kozmetik sanayinde kullanımı ve oluşturdukları esas ve yan ürünleri ve ticareti hakkında bilgi sahibi olur
Kokulu bitkilerin Türkiye ve Dünyadaki önemini öğrenir
Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, kokulu bitkilerin tanımı, önemi, ticareti, kokulu bitkilerde kokuyu oluşturan maddeler, kokunun değişimini etkileyen faktörler ve kokulu bitkilerin üretimi ve seleksiyonudur

Dersin İçeriği : Kokulu bitkilerin tanımı ve bu bitkilerdeki koku bileşenleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kokulu bitkinin tanımı ve tarihçesi Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
2 Bitkilerde koku mekanizmasının fizyolojisi Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
3 Bitkilerdeki kokulu bileşenler Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
4 Kokulu bitkilerin Türkiye ve Dünyadaki önemi Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
5 Kokulu bitkilerin sınıflandırılması Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
6 Türkiye’de ve Dünyada yetişen kokulu bitkiler Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
7 Kokulu bitkilerin kozmetik deterjan ve ilaç sanayindeki kullanım alanları Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
8 Sentetik kokuların insanlar üzerindeki etkileri Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
9 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
10 Bitkisel kokuların insanlar üzerindeki etkileri ve bu konu hakkında ödev verilecek Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
11 Ticari öneme sahip kokulu bitkiler Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
12 Kokulu bitkilerin toplanması ile ilgili kurallar Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
13 Kokulu bitkilerin in situ, ex-situ korunması Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
14 Bazı önemli kokulu bitkilerin (Lonicera, Santalum, Vetiveria, Cananga, Cinnamomum, Sassafras, Commiphora, Boswellia, Litsea, Helichrysum, Ocimum, Melissa, Thymus, Origanum, Majorana, Verbena, Nepeta, Pelargonium, Satureja, Salvia, Cymbopogon, Verbena, Convalaria, Daphne, Chamomilla, Artemisia, Anethum, Mentha, Rosmarinus, Lavandula, Hyssopus, Foeniculum, Matthiola, Reseda, Phlox, Hamamelis,, Jasminum, Hyasinths, Rosa, Dianthus , Coriandrum species)kültürü ve ıslahı konusunda bilgiler Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
15 Kokulu bitkilerin morfolojik özellikleri Sınava hazırlanma Yazılı sınav
16/17 Yıl sonu sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  R.R. CALKIN, J. S.JELLINEK, Perfumery: Practice and Principle
 D.PYBUS,C.SELL, D.H. PYBUSS, The Chemistry of Fragrance
 R. PHILLIP, Scented Plants
 M. EDWARS, Fragrans of The World
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
2 Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
3 Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
4 Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 4
5 Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 3
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 4
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 3
8 Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 0
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 4
10 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 0
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
13 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. 3
14 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6