|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yembitkilerinde Tohumluk Üretim Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-552 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEYİS TANSI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tohum ve toprak hazırlama konularını tanır. Ekim bakım ve hasat konularında teorik ve görsel bilgileri edinir Tohumluk üretim amenajmanı konularını öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders tarla bitkileri öğrencilerinin yem bitkisi tohumu üretirken yaralanacağı bilgiler için hazırlanmıştır. Kaliteli yem bitkisi tohum üretiminin temel ilkelerini kapsayacak bir pratik kılavuz olması amaçlanmıştır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersi içeriği üç aşamada özetlenebilir.
Tarla da tohum çoğlatma uygulamaları (çeşit ve toprak seçimi, tohumluk üretim alanın tesisisi, bakım yygulamalrı ve hasata işlemleri)
Hasat sonrası koşulları (hasat harman, kurutma ve temizleme ve paketleme depolama)
Tohum kalite kontrol kavramları (örnek alma, nem kalite, çimlenme testleri saflık analizleri)
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çeşit seçimi ve tohum çoğaltma |
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
2 |
Tohum ekimi çıkış ve tesis olma
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
3 |
Toprak gübreleme istekleri
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
4 |
Bakım işlemleri ve biçim
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
5 |
Tohum hasadı
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
6 |
hasat sonrası işlemler
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
7 |
Harmanlama, eleme, kurutma
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tohum ayıklama, temizleme ve paketleme, depolama ve bu konu hakkında ödev verilecek
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
10 |
Kalite kontrol
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
11 |
Testle örnekleme, nem içeriği,
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
12 |
Saflık analizi çimlenme
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
13 |
Canlılık testleri
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
14 |
Laboratuvar çalışması
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
15 |
Yerel tohum işleme tesislerine inceleme gezisi
|
Ön okuma |
Sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yem bitkileri. Buğdaygil ve Diğer Familyalardan Yem Bitkileri 2009. (Editörler R.AVCIOĞLU, HATİĞOĞLU,R., KARADAĞ, Y.). Cilt III. 737–738. TC Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı. Yayınları İzmir. Ekim, 2009. ISBN:978–606–60864–1–0 (3.c). 843 Sayfa
SAĞLAMTİMUR, T., TANSI, V. BAYTEKİN H. (1988) Yembitkileri Yetiştirme, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı. Yayın No: 74. 238 s
AÇIKGÖZ, E. ( 2001)Yem Bitkileri.3.Baskı, Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı yayın No.182.Vip Aş. Yayın No.58, s: 94-105, Bursa
Forages An Introduction to Grasland Agriculture 2003. Sixth edition.. Volume I. Lowa State Univ. Pres. R.F. BARNES, C.J. NELSON, M. COLLİNS, K.J. MORE, (editors), Forages The Science of Grassland Agriculture. 2003. Sixth edition.. Volume II. Lowa State Univ. Pres. R.F. BARNES, C.J. NELSON, K.J. MORE, M. COLLİNS, (editors)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|