Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yem Üretim ve Değerlendirme Tekniği

Dersin Kodu : TB-520

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEYİS TANSI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tohum ve toprak hazırlama konularını tanı
Ekim bakım ve hasat konularında teorik ve görsel bilgileri edinir
Kuru ot ve silaj yapma değerlendirme konularını inceler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yem bitkileri yetiştiriciliğinde özel konular, tohumluk seçimi, tohum yatağı hazırlanması, bakım, yabancı ot mücadelesi, gübreleme, biçimle ilgili sorunlar ve çözümleri anlatılmaktadır. Yem kaynakları ve sınıflandırılması, buğdaygil ve baklagil tane yemler, sap, saman ve kavuzları, yeşil yemler, meyveler, kök ve yumrulu yemler ile silaj yapma ve değerlendirme teknikleri incelenmektedir

Dersin İçeriği : Yem bitkileri yetiştiriciliğinde özel konular, tohumluk seçimi, tohum yatağı hazırlanması, bakım, yabancı ot mücadelesi, gübreleme, biçimle yöntemleri anlatılmaktadır. Yem üretiminin çevresel belirleyicileri (iklim, sıcaklık ve yağış) ve silaj ve kuru at yapımı ve kalite değerlendirmesi incelenmektedir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tür ve çeşit seçimi Ön okuma Sunum ve tartışma
2 Tohum yatağı hazırlama Ön okuma Sunum ve tartışma
3 Tprak ph ve gübreleme Ön okuma Sunum ve tartışma
4 Tohum karışımlarının hazırlanması Ön okuma Sunum ve tartışma
5 Ekim zamanı, ekim derinliği ve ekim normu Ön okuma Sunum ve tartışma
6 Bakım işlemleri (biçim ve yabacı ot kontrolü Ön okuma Sunum ve tartışma
7 Hasat ve hasat zamanı Ön okuma Sunum ve tartışma
8 Ara sınav Genel çalışma Yazılı sınav
9 Yem üretiminin çevresel belirleyicileri (iklim, sıcaklık ve yağış) and will be given homework on this topic Ön okuma Sunum ve tartışma
10 ekstrem hava olayları aşırı yağış kuraklık don Ön okuma Sunum ve tartışma
11 Yem kalitesi Ön okuma Sunum ve tartışma
12 Kuru ot hasat ve üretim teknikleri Ön okuma Sunum ve tartışma
13 Biçim, soldurma, namlu yapma balyalama ve depolama Ön okuma Sunum ve tartışma
14 Silaj yapımı Ön okuma Sunum ve tartışma
15 Silajın evreleri, silaj yapımı, silaj saklama, katkı maddeleri ve kalite analiz yöntemleri Ön okuma Sunum ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Genel çalışma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yembitkileri. Buğdaygil ve Diğer Familyalardan Yem Bitkileri 2009. (Editörler R.AVCIOĞLU, HATİPOĞLU,R., KARADAĞ, Y.). Cilt III. 737–738. TC Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı. Yayınları İzmir. Ekim, 2009. ISBN:978–606–60864–1–0 (3.c).843 Sayfa
 SAĞLAMTİMUR, T., TANSI, V. BAYTEKİN H. (1988) Yembitkileri Yetiştirme, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı. Yayın No: 74. 238 s
 AÇIKGÖZ, E. ( 2001)Yem Bitkileri.3.Baskı, Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı yayın No.182.Vip Aş. Yayın No.58, s:94-105, Bursa
 Forages An Introduction to Grasland Agriculture 2003. Sixth edition.. Volume I. Lowa State Univ. Pres. R.F. Barnes, C.J. NELSON, M. COLLINS, K.J. MORE, (editors), Forages The science of grassland africulture. 2003. Sixth edition.. Volume II. Iowa State Univ. Pres. R.F. BARNES, C.J. NELSON, K.J. MORE, M. COLLINS, (editors)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
2 Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3 Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
4 Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 4
5 Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 4
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 4
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 3
8 Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 1
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 3
10 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 0
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
13 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. 3
14 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6