Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Bitkilerinde Çevre Sorunlarına Bağlı Verim Azalmaları |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-559 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEYİS TANSI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Belli başlı tarla bitkilerinde küresel değişim temel etkilerini fizyolojik ve verim yönünden inceler Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevresel konulardaki değişimler tantıtılacak, iklim değişmi ve kirliliğin bitkisel ürün kayıplarına etkisi irdelenecektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders iklim değişimi küresel ısınma ve kirletiler konusunda kapsamlı bilgileri vermektedir. İklim değişimin nasıl ortaya çıktığı, sera gazi salımları, ve nedenleri konusu incelenecek.
iklim değişimi bilim, iklim değişimi göstergeleri iklim değişimine adaptasyon seçenekleri irdelenmekte ve iklim değişimin belli başlı bitkiler üzerine etkisi temel fizyoljik olaylar ve verim parametreleri açısından ele alınmaktadır
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İklim değişimi ve küresel bitkisel verimliliğe bir bakış |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
İklim değişimi inceleme metotları |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Geçmiş iklim değişimleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Sera gazları emisyonunun küresel değişimi |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Sera gazları emisyonuna tarımın katkısı |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
İklim ve ürün tahmin modelleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Ara sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
8 |
İklim değişimine bazı ürün ekosistemlerinin tepkileri ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Buğday |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Yem bitkileri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Meralar |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Sorgum |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Mısır |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
İklim değişimin etkilerini geriletme seçenekleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Gelecek için senaryolar |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
4 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
2 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|