|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Tarımında Bilgisayar Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-529 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEYİS TANSI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ders hazırlamada kullanacağı bilgisayar programlarını tanır. Araştırma konusu ile kaynak taramalarını yapar. Ders ile ilgili rapor ve grafik hazırlamak için gerekli yazılımları tanır ve kullanır Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrenciler, tez çalışmaları ve ödevleri için gerekli bilgisayar programlarını tanır ve kullanımları ile ilgili kapsamlı bilgiler edinir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarla bitkilerinde veri analiz ve değerlendirmede uzman sistemlerin tanıtımı ve kullanımı (mstatc istatistik programının kullanılması), ödev, tez ve sunu hazırlamada kullanılan ofis programlarının tanıtımı ve kullanımı (microsoft office, word, excel, power point ). elektronik tablolama programlarında veri analizi, masaüstü yayıncılık, üretim sistemlerinde, tarla bitkilerinde verilerin bilgisayar ortamında grafik ile değerlendirilmesi. Kaynak tarama konularını öğrenir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ofis programlarının tanıtımı |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
2 |
Rapor, makale yazımı için kullanılacak yazılımın tanıtımı |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
3 |
Tablo hazırlama teknikleri |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
4 |
Metinlere görsel efekt ekleme |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
5 |
Adres mektup birleştirme |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
6 |
İndeks ve içindekiler tablosu oluşturma |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
7 |
Hata ayıklama ve otomatik düzeltme seçenekleri |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Genel çalışma |
Sunum hazırlama ve tartışma |
|
9 |
Tablo ve hesaplama programının tanıtımı ve Bu konu hakkında ödev verilecek |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
10 |
Matematiksel işlem yaparak tarladaki veri toplama işlemelerini otomasyona bağlamak |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
11 |
Grafik hazırlama teknikleri |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
12 |
Tablo halindeki veriler üzerinde sıralama, bulma, ayıklama gibi temel veri tabanı işlemlerini yapma |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
13 |
Sunu hazırlama programının tanıtımı |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
14 |
Etkileyici sunumlar için değişik öğelerin kullanımı |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
15 |
Mstat istatistik paket programında veri giriş ve analiz teknikleri |
Kaynak okuma ve ön bilgi toplama |
Düz anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Genel çalışma |
Sunum hazırlama ve tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
A´dan Z´ye Excel 2007 Erkan KİLMEN,Pusula Yayıncılık;
İstanbul, 2010, 16 x 24 cm., 328 sayfa, Türkçe,. ISBN No: 9789944711326
Adım Adım Microsoft Office 2007 Curtis D. FRYE, Joyce COX Arkadaş Yayınları; Bilgisayar : Programlar -> Microsoft Ofis ;İstanbul, 2008, 18 x 23 cm, 744 sayfa, Türkçe, ISBN 9789755095424
Adım Adım Access Sürüm 2002
Mert DERMAN, Arkadaş Yayınları; Bilgisayar: Programlar. Microsoft Ofis ;
2002, 19x23,5 cm, 320 s. sayfa, Türkçe, ISBN 9755092811
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
3 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
5 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|