|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tahıllarda Çeşit Kavramı ve Ayırımı |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-501 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tahılların önemini kavrar. Tahılların çiçek yapısı hakkında bilgi sahibidir. Tahılların vejetatif organları hakkında bilgi sahibidir. Çeşitlerin özellikleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders tahıl cins ve çeşitlerinin ayırımı ile tahılların genel yapısını öğretir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders; tahılların tanımlanmasının önemini, tahılların vejetatif gelişme dönemlerini, tahılların generatif gelişme dönemlerini, tahılların dane yapısını, tahılların botanik olarak tanımlanmasını, vejetatif dönemde tahılları teşhis yöntemini, çiçeklenme döneminde tahılları teşhis yöntemini ve yerel çeşit kavramı konularını kapsar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tahılların tanımlanmasının önemi. |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Tahılların vejetatif gelişme dönemleri
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Tahılların generatif gelişme dönemleri. |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Tahılların dane yapısı |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Tahılların botanik olarak tanımlanması |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Buğday
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Arpa |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Çavdar |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Yulaf |
Sınava hazırlanma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Ara sınav
|
Ön okuma |
Yazılı sınav |
|
11 |
Mısır
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Çeltik |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Vejetatif dönemde tahılları teşhis yöntemi.
bu konu hakkında ödev verilecek |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Çiçeklenme döneminde tahılları teşhis yöntemi |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Yerel çeşit kavramı |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
HERWEY-MURRAY, C.G., 1980. The Identification of Cereal Varieties. Cambridge Univ. Press. Britain.
SENCAR, Ö., GÖKMEN, Ö., AKMAN, Z., 1994. Tahıllarda Çeşit Teşhisi. Gaziosman Paşa Üniv. Ziraat Fak. Yay. 2, Ders Kitabı:2, Tokat
SIMMONDS, N.W., 1989. Principles of crop improvement. Longman scientific and technical, London
KIRTOK, Y., 1998. Mısır Üretimi ve Kullanımı, Kocaoluk Basım ve Yayınevi, İstanbul
KÜN, E., 1988. Serin İklim Tahılları: Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları :1032, Yardımcı Ders Kitabı: 299, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
5 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
4 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
5 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
5 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
5 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|