|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Analiz ve Laboratuvar Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-515 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki örnekleri alınması, analize hazırlanması, laboratuar araç ve gereçleri, laboratuarda güvenlik önlemleri konularında bilgi sahibi olur Bitki analiz yöntemleri ve prensipleri konularında bilgi sahibi olur
Temel bitki analizlerini yapabilme becerisi kazanır Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı: Laboratuarda çalışma ilkelerini, laboratuar araç, gereç ve çalışmalarını ve bitki analiz yöntemlerinin prensiplerini öğretmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Laboratuar analizi için örnek alınma yöntemleri, laboratuar cihazları ve araçlarının tanıtılması, fiziksel ve kimyasal analizi yöntemleri, güvenlik önlemleri, ilk yardım, çözelti hazırlama, azot ve yağ analizleri; gravimetrik, volumetrik, flamephotometric, kolorimetrik ve kromatografik analiz ilkeleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Laboratuvarda analizi yapılacak bitki örneklerinin alınması ve analize hazırlanması |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
2 |
Laboratuvar araç ve gereçlerinin tanıtılması |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
3 |
Güvenlik önlemleri ile ilkyardım ve laboratuvar çalışmalarında uyulacak kurallar. |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
4 |
Eriyiklerin konsantrasyonlarını tanımlamada kullanılan birimler |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
5 |
Volumetrik analiz yöntemlerinin prensipleri |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
6 |
Gravimetrik analiz yöntemlerinin prensipleri |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
7 |
Fleymfotometrik analiz yöntemlerinin prensipleri |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
8 |
Kolorimetrik analiz yöntemlerinin prensipleri |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
9 |
Kromatografik analiz yöntemlerinin prensipleri |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
10 |
Basit laboratuar araç ve gereçlerinin kullanılmasına ilişkin uygulamalar |
ön okuma |
sunum, laboratuvar çalışması |
|
11 |
Eriyik hazırlanmasına ilişkin uygulamalar |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
12 |
Laboratuar aletlerinin çalışma prensiplarinin uygulamalı anlatımı |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
13 |
Uygulamalı kuru madde, kül ve azot analizleri |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
14 |
Yağ analizi prensibi anlatımı ve uygulaması |
Ön okuma |
Sunum, laboratuvar çalışması |
|
15 |
Ara sınav |
Genel çalışma |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Genel çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
E.H. WHITE, Grundlagen der Chemie für Biologen und Mediziner
S. HEILENZ, W. HÖFNER, K.H. NEUMANN, Biochemisches Practikum.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
3 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
2 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
2 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
4 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
10 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|