|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitkilerde Verimlilik Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-504 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkilerde madde üretimi ve dağılımının temel esaslarının kavranması Konu ile ilgili araştırmaları planlama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama yeteneğinin geliştirilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Verim oluşumu ve buna etki eden faktörler, fitohormonlar ve büyüme düzenleyicilerinin bitki büyüme, gelişme ve verim oluşumundaki rolleri, bitkilerde verimlilik fizyolojisinin önemi ve tarla bitkilerinde produktivite tipleri. Madde üretimi ile ilgili fotosentez, solunum, fotorespirasyon olayları ve asimilatların dağılımının bitkilerde büyüme ve gelişme üzerine etkileri incelenerek, çevre faktörlerinin bitki populasyonunda değişimleri ile bitki fizyolojisini ne yönde etkiledikleri açıklanacaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Verim Oluşumu ve verim oluşumuna etki eden faktörler, bitkilerde verimlilik fizyolojisinin önemi, fitohormonlar, fitohormonların bitki büyüme, gelişme ve verim oluşumundaki rolleri, tarla bitkilerinde produktivite tipleri, çevre faktörlerinin verim oluşumunda etkileri, bitkilerde fotosentez, solunum ve verimle ilişkileri, asimilatlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Verim oluşumu ve verim oluşumuna etki eden faktörler |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
2 |
Fitohormonlar |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
3 |
Fitohormonların bitki büyüme, gelişme ve verim oluşumundaki rolleri |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
4 |
Bitkilerde verimlilik fizyolojisinin önemi |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
5 |
Tarla bitkilerinde produktivite tipleri |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
6 |
Çevre faktörlerinin verim oluşumunda etkileri |
Ön okuma |
Powerpoint sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
7 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
8 |
Bitkilerde fotosentez ve verimle ilişkisi
bu konu hakkında ödev verilecek |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
9 |
Bitkilerde fotosolunum ve verimle ilişkisi |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
10 |
Bitkilerde solunum ve verimle ilişkisi |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
11 |
Bitkilerde başlıca asimalatlar |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
12 |
Bitkilerde asimilatların dağılımı |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
13 |
Bitkilerde asimilatların remobilizasyonu |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
14 |
Bitkilerde asimilatların üretim ve tüketim organları, bunlar arasındaki etkileşimler |
Ön okuma |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
15 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gerhard Geisler: Ertragsphysiologie. Verlag Paul PAREY ,1983.
Dieter Hess: Pflanzen- Physiologie. Ulmer VERLAG, 1988.
MILTORPE F. L.,J. MOORBY, 1980. An Introduction to Crop Physiology
LARCHER, W. 2003. Physiological plant ecology: Ecophysiology and stress physiology of functional groups. 4 th. Edition, Springer ,Berlin, 517 p
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
3 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
2 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
1 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
1 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
2 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
4 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|