|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tahıl Tarımında Kültürel Uygulamalar ve Etkileşimleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-701 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MÜJDE KOÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tahıl tarımında kullanılan kültürel uygulamalardaki güncel gelişmeleri izleyebilir Tahıl tarımında ortaya çıkan sorunların tanısı ve çözümü için becerilerini güçlendirir Tahıl tarımında etkili girdi kullanım bilinci geliştirir Tahıl tarımı ile ilgili araştırmaları planlama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama yeteneğini geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tahıl tarımında uygulanan önemli kültürel uygulamalar incelendikten sonra, güncel yöntemlerle yeni eğilimler karşılaştırılıp; özellikle sürdürülebilir tahıl tarımı açısından girdi kullanım etkinliğini artırma olanakları üzerinde durulacaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tahıl tarımında uygulanan önemli kültürel uygulamaların bugünü ve yarını, risk yönetimi ve sürdürülebilirlik açısından tartışılacaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tahıllarda potansiyel verim, verim potansiyeli, verim ve ögeleri
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
2 |
Tahıllarda çeşit geliştirme: güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
3 |
Ekim nöbeti içerisinde tahıllar, güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
4 |
Tahıl tarımında toprak işleme tohum yatağı hazırlığı, güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
5 |
Tahıllarda ekim zamanı ve ekim sıklığı ve yöntemi yönünden güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
6 |
Tahıllarda gübreleme: azot gübrelemesi güncel yaklaşımlar, yeni gelişmeler
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
7 |
Tahıllarda gübreleme: diğer gübreler
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
8 |
Tahıllarda bitki-su ilişkileri yönetimi, su kullanım etkinliğini artırma olanakları
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
10 |
Tahıl tarımında risk yönetimi: yatma, göllenme, donma ve üşüme zararı ve bu konu hakkında ödev verilecek
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
11 |
Tahıl üretiminde kalite yönetimi
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
12 |
Başlıca tahıl üretim sistemleri: Kuzey Amerika
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
13 |
Başlıca tahıl üretim sistemleri: Avustralya ve Rusya
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
14 |
Başlıca tahıl üretim sistemleri: Hindistan ve Çin
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
15 |
Başlıca tahıl üretim sistemleri: Akdeniz ve Brezilya
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması
|
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma
|
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SATORRE E.H., SLAFER G.A. 1999. Wheat: Ecology and Physiology of Yield Determination, The Haworth Press, 503 p
PERRY M.W., HILLMAN, 1991.The Wheat Book — A Technical Manual for Wheat Producers. Department of Agriculture, Western Australia, Bulletin 4196, 181 p
SMITH C. W. , BETRAN J., RUNGE E. C. A., 2004. Corn: Origin, History, Technology, and Production, John Wiley and Sons, Inc., 949 p
C. Wayne SMITH 1995. Crop Production: Evolution, History, and Technology, Wiley and Sons, Inc., 469 p
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
5 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
5 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|